Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe Deepsky telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe Deepsky telescoop

Vanwege de enorme brandpuntsafstand (1000mm) van mijn bresser messier N130, zat ik al enige tijd met het idee om een kleinere refraktor te gaan gebruiken voor deepsky fotografie.
    Nu heb ik dus eindelijk een kleine 50mm F/4 refraktor weten te bemachtigen, die ik piggyback op de telescoop zal gaan gebruiken. Helaas is mijn gemodificeerde vesta 675k net kapot gegaan en ligt ie ter reparatie bij iemand anders, maar ik zal proberen zo snel mogelijk wat resultaten te laten zien.

Hier zijn de specs:

Zoeker annex deepsky foto-telescoop.

Merk: Prutser Inc.
    samenstelling: WCrol + gamma PVC pijp en Aldi verrekijker lens.
    Garantie: Geen
    Houdbaarheid: valt te bezien.
    Diameter: 50mm
    Brandpunt: 200mm
    Vergroting met webcam: 40-45x

Je hebt je Lebory verrekijker gesloopt zo te zien. Ik had er ook eentje maar ben blij dat ik hem weer kwijt ben, met name de oranje coating zorgde ervoor dat vrijwel al het rode licht werd vergefilterd. Dat viel met name op tijdens de maansverduistering dit jaar. Ik hoop dat je er wat mee kunt vastleggen succes ermee.

Commentaar

hier eerste resultaat, heb er nog weinig mee gedaan verder, alleen in deepsky stacker de plaatjes verwerkt. camera heeft erg veel hete pixels die zorgen voor rare banen in het plaatje. Ik moet ook nog even uitvogelen hoe deepsky stacker precies werkt, de scherpte van de plaatjes valt ook tegen, geen wavelets in deepskystacker gevonden om de scherpte wat op te krikken nog.

Commentaar

Leuk om ook eens een foto die met een verrekijker is gemaakt te zien! Ga zo door!

Commentaar

Staat een betere versie van de foto onder deepsky foto's nu (dubbelcluster). Je kan nog best wat met zon dingetje.

Commentaar

Werken...
          X