Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wedge

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wedge

Zijn er onder de astroforum "gebruikers" ook mensen die werken met een Milburn Wedge? Wat wil het geval, ik wil een wedge op een pier monteren. Nu is er de Meade "8 standaard wedge maar je leest daar nog al eens kritische noten over. De Milburn Wdge zou een beter alternatief zijn maar met uiteraard ook een ander prijskaartje. Dat kan i.v.m de lage dollar koers mischien mee vallen. Maar de kervraag is daarom is de Milburn Wedge de meerprijs dan ook waard?
    En is er een leverancier in Nederland? Ik kon er zo geen vinden.
    Erg bedankt maar weer voor de reacties.

Ik heb weliswaar geen Milburn wedge maar wel een Mitty Euro. Ik wil de Milburn niet tekort doen want kwalitatief is het waarschijnlijk even goed, maar ik vind de Mitty echt uitmuntend. Heb 'm 'op de groei' gekocht, dus verwacht de wedge ook in de toekomst nog te gebruiken.

Frank Sperl, de ontwerper van de wedge en de eigenaar van Mitty Inc. rondt deze maand een nieuwe productieronde af. Dat kan de laatste keer zijn want de vraag is of hij i.v.m rugklachten (geen grapje, maar het is wel een zware wedge) blijft produceren. Je kan via hem direct bestellen op de website van Mitty of via het Amerikaanse OPT. Buiten de VS zijn er geen leveranciers. Sterker nog, een Nederlandse handelaar die ik er over sprak beweerde dat Meade's wedges véél beter zijn.
    Foto's van mijn wedge zijn te vinden op m'n site, onder "Equipment - Mount".
    Hiervoor heb ik de wedge van Meade gehad en dat is echt gewoon rommel. Je kan 'm gebruiken om de deur open te houden wanneer je je spullen naar buiten sjouwt, verder niks.

Succes met je keuze, of het nou Milburn of Mitty wordt: iets beters is niet te krijgen!

Groeten,

Victor
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Werken...
    X