Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

verschil tussen NewtonCLN 1507 OTA en SKN 1507 OTA (Bij TS)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

verschil tussen NewtonCLN 1507 OTA en SKN 1507 OTA (Bij TS)

Ik heb bij telescope-service.de op de duitse pagina en op de engelse pagina een verschil gevonden.
    Ben op zoek naar een leuke kijker, en de Newton 150mm/750mmF leek me wel wat. Kreeg 2 linkjes doorgestuurd in een vorig topic, maar ik had zelf op het engelse gedeelte van dezelfde site een soortgelijke kijker gevonden, maar die is dus 99 euro duurder?

Keb TS al wel een mailtje gestuurd maar misschien kan iemand hier mij het verschil uitleggen tussen de CLN 1507 OTA (Optical tube, cradle rings, 6x30 finder - no other accessories) en de SKN 1507 OTA (Optischer Tubus, Rohrschellen, Sucher -ohne okularseitigem Zubehör) behalve het prijsverschil?

groet,
    martin

Heeft iemand trouwens een idee of ze bij TS op vakantie zijn? ik krijg geen antwoord op mijn mailtjes (nog). Kan natuurlijk ook zijn dat ze het heel druk hebben..

Commentaar

Er is ogenschijnlijk nauwelijks verschil tussen beide advertenties. Alleen in de Engelse versie wordt de zoeker (6 x 30) - en bij de ander het "no other accessories" nader gespecificeerd (geen oculairen e.d.) Het gaat in beide advertenties om de kijker incl. optiek, exclusief oculairen, met zoeker en met buisringen. Het verschil in prijs zou in de zoeker kunnen zitten, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor € 99,- extra zou je een heel erg veel betere zoeker hebben en dat lijkt me hier niet het geval. Hebben ze hetzelfde bestelnummer?

Sinds maandagavond heb ik ook een bestelling uitstaan bij TS. Tot dusver nog geen e-mail ter bevestiging ontvangen, maar ja tot op dit moment is er nog nauwelijks meer dan een werkdag verstreken. Zodra ik van hen bericht ontvang, meld ik het wel even tenzij jij al eerer aangeeft dat je contact met TS hebt gehad.
      16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Origineel geplaatst door Big bang
        Er is ogenschijnlijk nauwelijks verschil tussen beide advertenties. Alleen in de Engelse versie wordt de zoeker (6 x 30) - en bij de ander het "no other accessories" nader gespecificeerd (geen oculairen e.d.) Het gaat in beide advertenties om de kijker incl. optiek, exclusief oculairen, met zoeker en met buisringen. Het verschil in prijs zou in de zoeker kunnen zitten, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor € 99,- extra zou je een heel erg veel betere zoeker hebben en dat lijkt me hier niet het geval. Hebben ze hetzelfde bestelnummer?

Sinds maandagavond heb ik ook een bestelling uitstaan bij TS. Tot dusver nog geen e-mail ter bevestiging ontvangen, maar ja tot op dit moment is er nog nauwelijks meer dan een werkdag verstreken. Zodra ik van hen bericht ontvang, meld ik het wel even tenzij jij al eerer aangeeft dat je contact met TS hebt gehad.
        Is goed, ik hou het wel even in de gaten, als ik iets hoor dan meld ik dat hier wel even. Ik weet zo even niet of het bestelnummer hetzelfde is, maar het item-nummer in ieder geval niet, daar zit dus een verschil in van 2 letters, namelijk SKN en CLN... Maar even afwachten dus..

groet,
        Martin

Commentaar

SKN = Skywatcher
          CLN = Celestron

Het is precies dezelfde telescoop, maar dan van een ander merk. Allemaal gemaakt door Synta in China.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
            SKN = Skywatcher
            CLN = Celestron

Het is precies dezelfde telescoop, maar dan van een ander merk. Allemaal gemaakt door Synta in China.
            Ow, dat klinkt wel aannemelijk ja.... Dan maakt het dus in principe niet uit welke ik neem..
            Kun je dan nog wel de vraag stellen welke van de 2 een betere reputatie heeft? als het dezelfde techniek heeft dan volgens mij toch niet?

Commentaar

Ik was benieuwd of jij misschien al iets had gehoord? ik in ieder geval nog niet....

groet,
              Martin

Commentaar

@ 1974sharks
                Tot op heden nog niets. Ik heb het goede e-mailadres gebruikt, dat weet ik zeker. Het is waarschijnlijk vakantietijd bij TS. Wel vervelend trouwens; ik ga over een week zelf met vakantie en had graag mijn bestellingen mee willen nemen.
                16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Heb ook op die site rond gekeken en had ook wat prijsverschillen gevonden.

Vind de duitse "versie" trouwens sowieso een stuk overzichtelijker.

Commentaar

@ 1974sharks
                    Tot op heden nog niets. Ik heb het goede e-mailadres gebruikt, dat weet ik zeker. Het is waarschijnlijk vakantietijd bij TS. Wel vervelend trouwens; ik ga over een week zelf met vakantie en had graag mijn bestellingen mee willen nemen.
                    ik heb hetzelfde probleem met TS.. wacht al zeker 2 weken op een antwoord.

Echter, ik zie 2 emails op hun sites.

op de engelstalige staat: sales@telescope-service.com
                    op de duitstalige staat: info@teleskop-service.de

ze gaan me toch niet vertellen dat er een van de twee niet werkt he..

aan dit soort praktijken heb ik de pest, dus TS valt voor mij al af om daar nog iets te kopen.

Commentaar

Beide e-mailadressen werken gewoon. TS is echt een zeer hulpvaardige en snelle winkel. Althans, zo heb ik dat tot nu toe bij mijn 3 bestellingen ervaren. Kijk even goed of je wel goed gemaild hebt. Ik heb de laatste weken gewoon reacties gehad op mijn mails.
                      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

het lijkt me toch echt dat als je klikt op hun mailto: link je het juiste adres hebt (wat in mijn geval ook zeker zo is).

Commentaar

Dat lijkt mij inderdaad ook. Vreemd... Ik PB je even een mailadres van een van de medewerkers, probeer dat eens en wijs ze op het probleem! Ik ben zelf erg goed te spreken over TS dus dit klinkt mij gek in de oren dat ze niet reageren op e-mails.
                          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                            Dat lijkt mij inderdaad ook. Vreemd... Ik PB je even een mailadres van een van de medewerkers, probeer dat eens en wijs ze op het probleem! Ik ben zelf erg goed te spreken over TS dus dit klinkt mij gek in de oren dat ze niet reageren op e-mails.
                            Ik heb er al eerder wat oculairen vandaan gehad en dat ging ook supersnel, daarom vind ik het ook zo raar dat er nu geen reactie komt.. Maar ook geen melding van afwezigheid ofzo...

Commentaar

Ik heb gisterochtend wat besteld, en had gistermiddag een reply. Dit alles op het Duitse email adres en in het Duits.

Een leuke skywatcher 102/500 rich field refraktor OTA gekocht met een focal reducer, extensie tubus voor de reducer en een geel filter (tegen kleurfout). Dit alles voor 240 euro ipv 269. (Als je het binnen het redelijke houdt willen ze nog wel eens wat onderhandelen)

Dus als ze niet reageren, probeer het duitse email adres

Commentaar

Werken...
                              X