Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

GSO dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

GSO dobson

Iemand ervaring met de GSO dobsons? Geen reviews te vinden op CN. Das amerikaans h. Wel over telescope service. En die zijn heel goed. :applaus:
    Ik zou me de 25 dobson aanschaffen, naast mijn 15 cm refractor. Maar wel niet het economy model . Of als je een beter model kent. Laat maar weten.

Jeffrey
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

sorry jefke, geen ervaring met de door jou genoemde telescoop...

wel wil ik je van harte welkom heten hier op astrostart!
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

hoi Jefke,ik heb de kleinere 200mm versie en ben daar tevreden mee
      het goede aan deze kijker is dat ze bruikbaar uit de doos komen,ok je moet de rockerbox zelf ineensteken maar dat is maar een half uurtje "werk"
      over de 250mm zelf kan ik niet veel vertellen maar Miranda misschien wel

Commentaar

Inderdaad, Miranda heeft ook een 250 mm GSO Dobson. Ik heb zelf een Orion Intelliscope 10" Dobson, dus is vergelijkbaar in grootte, maar uiteraard heb je er weinig aan als ik ga vertellen wat ik daarvan vind.

Ik heb een keer in Meppel (bij Menno) door een 150 mm GSO Dobson gekeken en was versteld van het scherpe beeld. Veel scherper dan mijn 250 mm GSO Dobson, maar ik zag ook iets minder detail dan bij mijn 250 Dobson. Uiteraard zal de 250 mm GSO Dobson qua scherpte iets minder zijn als de 150, maar zal je veer meer details kunnen zien in nevels, etc.

Kortom, een goede keus!

Commentaar

Hebben jullie last van spikes?
          Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

ja,op heldere sterren en planeten zie ik zeer duidelijk spikes

Commentaar

Is dat vrij irriterend of valt dat mee?

Commentaar

da hangt af van de persoon die kijkt
                sommigen hebben daar geen last van,en in fotographie kan het zijn charmes hebben
                maar persoonlijk vindt ik die wel storend en zal daarom mijn vangspiegelhouder ombouwen als de gelegenheid zich voordoet

Commentaar

niks mis met die goedkopere kijkers uit duitsland: er zijn meerdere hier die een gso-dob hebben zelf heb ik een 12" niet te huffen maar zeker zn centen waard.
                  Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                  Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

ik heb zelf een 10" en idd kan helemaal met coin meepraten! is niks mis mee vind hem super goed, en ben er heel blij mee

Commentaar

Werken...
                    X