Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vraagje over Orion producten

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vraagje over Orion producten

Met Orion bedoel ik het Amerikaanse bedrijf (http://www.telescope.com/) niet het Engelse Orion Optics.

De orion Schmidt-Cassegrains zoals getoond op hun website zijn dat nou gewoon Celestron producten of van een ander bedrijf? Ik weet dat hun montering (Sirius en Atlas) van Skywatcher (of Synta) komen maar waar komen de kijkers vandaan?

Ik vraag dit omdat ik een Amerikaanse vriend mag helpen shoppen naar een kijker. Ik ben dus aan het kijken wat er allemaal te koop is in de buurt (Tampa, Florida) en wat er online te bestellen valt. Ik heb een Celestron dealer gevonden in Miami maar via Orion is er ook vanalles te bestellen natuurlijk.

In Oktober gaan we er heen en dan hoop ik even bij die dealer langs te kunnen en dan ga ik zelf ook eens shoppen (jammer dat ik niet even een C9 kan meenemen). Maar wie weet gaan we die gewoon voor hem kopen. 8)
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Die Orion SC's zijn inderdaag hetzelfde als de Celestron's Borix. Wel een luxe dat je in de USA kan shoppen, dat gaat je ongetwijfeld geld schelen...
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Mooi ik dacht het al maar was niet zeker. Ik heb op Cloudy nights ook al een onderwerp hierover gelezen (onderwerp over waar nou alle producten vandaan kwamen) maar dacht niet dat Orion genoemd werd.

Voordat we daar heen gaan ga ik zeker een lijstje maken met spullen die ik zou willen hebben. Mijn budget is iets aan het veranderen (krappr geworden) dus alles wat ik kan sparen is megenomen (geld altijd maar nu nog meer).
      Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Werken...
      X