Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Skywatcher slecht?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Skywatcher slecht?

Ik weet dat SkyWatcher (niet de persoon skywatcher van dit forum; even om misverstand te voorkomen!) een van de minder kwalitatieve merken zijn. Ik heb er zelf ook een. Maar ik wilde weten wat nou wezenlijk het kwaliteitsverschil is tussen SkyWatcher (en Orion) en de betere merken.

Is het mij aangeraden direct een beter merk te kopen of zijn met SkyWatcher ook goede fotografische resultaten te krijgen?
    Er is chaos in het heelal, maar het heelal is geen chaos.

Nou het zit zo:
    Skywatcher=Orion (USA) =Celestron=Synta=tegenwoordig één pot nat

Zelf heb ik een skywatcher 127mm Maksutov gehad. En dat was een prachtige telescoop. Skywatcher is kwalitatief goed, alleen moet je opletten wat je koopt. De instappers zijn wat minder. Maar in elk geval stukken beter dan Bresser/Meade instappers/Seben etc etc.
    Mijn ervaringen met skywatcher zijn in ieder geval prima. Waar voor je geld!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik heb zelf Orion, maar dat noem ik nu niet een relatief minder merk dan Meade. Als het om telescopen gaat, is het bijna 1 pot nat. Er zit weinig verschil tussen een anonieme dobson en een meade dobson, behalve een extra stickertje en een groter prijsverschil.

En inderdaad, ik dacht eerst ook dat je het over de user Skywatcher had, daarom ben ik het ook gaan lezen

Commentaar

Re: Skywatcher slecht?

Origineel geplaatst door Dercus
        Ik weet dat SkyWatcher (niet de persoon skywatcher van dit forum; even om misverstand te voorkomen!) een van de minder kwalitatieve merken zijn. Ik heb er zelf ook een. Maar ik wilde weten wat nou wezenlijk het kwaliteitsverschil is tussen SkyWatcher (en Orion) en de betere merken.

Is het mij aangeraden direct een beter merk te kopen of zijn met SkyWatcher ook goede fotografische resultaten te krijgen?
        Uiteraard zit er wel weer verschil tussen Orion USA en Orion UK.
        Voor kwaliteit zit je beter bij Orion UK.
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

de dobsons van skywatcher vond ik niet zo slecht, voor visueel viel me dat erg mee wat dat voor beeld gaf.

Orion Uk is wel beter maar dan moet je wel de 1/6 lambda of 1/8 lambda nemen.

Commentaar

wees gerusrt gasten,ik voelde mij totaal niet aangesproken
            verder ben ik het wel eens met hetgeen hier gezegd is
            wat ik mij meen te herinneren is dat de kwaliteits controle beter is bij orion dan bij skywatcher(al is dit maar van horen zeggen)
            wel moet ik toch ook zeggen dat de eq5 bijvoorbeeld stukken minder presteert dan de vixenGP en GPDX
            de pec zou beter zijn bij de vixen en de slomo's lopen soepeler(dieje verdomde syntaglue :vloek: )
            toch zijn beide qua stabiliteit dezelfde(GP vs eq5)
            teminste dat zijn mijn ervaringen toch

Commentaar

Wat is de website van orion uk??
              Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

et voila
                http://www.orionoptics.co.uk/

Commentaar

iemand al eens gekeken door de 15cm mak?
                  Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

de welke?

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
                      de welke?
                      Van Orion UK denk ik dat ie bedoeld
                      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
                      X