Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

First (sun-) light kofferdobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

First (sun-) light kofferdobson

Na 3 maanden wachten is hij er dan: De hofheim 20cm kofferdobson.
    Een pakketje lag op me te wachten in de gang. Het uitpakfeest begon. Alles nauwkeurig verpakt en elk onderdeel voorzien van een uitgebreide handleiding. Inclusief een persoonlijke brief van de maker. DAT is handwerk en klantenservice! . Ok, goedkoop is het apparaat niet, maar je ziet in de afwerking en liefde terug wat je krijgt. De hele bestelling was ook supernetjes verlopen.
    Enfin. Gisteren heb ik m al in Hengelo laten zien, maar vandaag even een impressie.
    Deze hele telescoop komt uit een koffertje van ca 7 kilo. Het is ontworpen om mee te nemen in een vliegtuighandbagagevak.
    Op de fotos zie je de kijker OP de koffer staan. Deze verdwijnt er dus helemaal in.
    Een prachtig stukje werk moet ik zeggen. Misschien vanavond even uitproberen als het mooi weer blijft. Ik ben enorm blij.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Nop: Veel plezier met je nieuwe speledingetje.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Nop! Wat een schitterend stukje vernuft heb je daar zeg. Prachtig! De sympathie straalt er vanaf. Ik vind hem erg leuk!
      Hoe stevig is dat duimstokkensysteem nou?
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Alles is ultrastabiel. Er stond net een redelijk windje: niks te merken
        @Yigal: bedankt! Gaat zeker lukken
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Fantastisch! Hartstikke veel plezier ermee

Nop aan de Dob!

Commentaar

Dat ziet er strak uit Dob...uhh Nop!

Ik had hem groter verwacht dan hij in werkelijkheid is.
            Gefeliciteerd iig!
            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Compact kijkplezier! Mooie kijker Nop, hoe lang duurt het nu voordat je hem op en af hebt gebouwd?

Commentaar

Bedankt iedereen! Vijf minuutjes opbouwen en afbouwen. Is echt zo gebeurd, (na 4x oefenen hoor )

Commentaar

Super. Laat de foto's nog even staan: daar valt veel inspiratie uit te halen.
                  Waar ga je eerst naar toe vliegen? Hawai? Namibie? La Palma? Anything goes, geweldig.
                  Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Congratz met je nieuwe aankoop Nop! Dat wordt genieten tijdens je vakantie
                    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                    - EQ3, aandrijving + poolzoker
                    - Bresser 10x50
                    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

hoi nop gefeliciteerd met deze prachtige boreling.
                      hij ziet er erg netjes uit en stevig afgewerkt.
                      je hebt er zo te zien ook meteen een zonnefilter voor gemaakt.
                      laten we hopen dat je er veel plezier mee hebt en hem ook eens mee naar copernicus neemt voor een demo.
                      mvg roy

Commentaar

Mooi ding Nop, als je hem meeneemt naar Copernicus laat het even weten dan probeer ik te komen en kan ik hem bewonderen.

Commentaar

Wel leuk. Ik moest harder lachen om wat je bij de auto deed!

Nee serieus, wat een systeem zeg! Ben helemaal vergeten te voelen hoe soepel alles is en stabiel het voelt, maar het zág er in ieder geval erg goed uit. Paar keer in en uit elkaar halen en je doet het met je ogen dicht volgens mij. Frankriijjjkkk!!!
                          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Mooi ding, Nop. Hoe focusseer je eigenlijk?
                            Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                            Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                            Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Een grote schroefdraad, loopt heel soepel allemaal!

Commentaar

Werken...
                              X