Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Montering kapot (opgelost!)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Montering kapot (opgelost!)

De montering van mijn elfje is kapot. Nou kapot, eigenlijk onbruikbaar. Ik had eerder al een topic gestart over dat de RA-as een paar millimeter ofzo speling had, maar dat was al een tijd geleden en ik heb niet echt veel meer waargenomen sindsdien. Het probleem is er nu nog steeds, maar veel erger. Hij heeft denk ik wel een centimeter speling. Daar kan je natuurlijk niet mee waarnemen. En aangezien ik aan de hand van Roels pimp-verhaal over de Astro-3 (ik heb een EQ2) eigenlijk niks ben opgeschoten, een EQ2 is toch wat anders, zit ik nu een beetje onder een tijdsdruk. De kijker moet mee op vakantie, over 2 weken, naar Frankrijk. Maar ik weet nog steeds niet precies wat het probleem is, laat staan hoe ik het moet oplossen. Wie o wie kan me helpen? Tips over wat ik moet doen?

Check die speling terwijl alles zit aangedraaid!

ik ken de montering niet .. maar zit er onder je tegengewicht stang geen moer die je aan kan draaien?. dus onder die zwarte dop, waar de contra stang in gedraaid wordt. bij de eq5 is dat bv wel zo.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
      ik ken de montering niet .. maar zit er onder je tegengewicht stang geen moer die je aan kan draaien?. dus onder die zwarte dop, waar de contra stang in gedraaid wordt. bij de eq5 is dat bv wel zo.
      Helaas niet.

Commentaar

Opgelost, met hulp van Roel! Bedankt man!

Commentaar

Mooi Freek
          Maar waar zat nou het probleem en wat is de oplossing?

Commentaar

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dan ?

Commentaar

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php? ... highlight=
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Schroefdraad (rechtse pijl) losdraaien en er opnieuw in doen, en de twee boutjes goed aandraaien met een imbussleuteltje!

Dat is alles! Maar nu kan ik eindelijk weer eens goed waarnemen

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                  http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=8131&highlight=
                  Eh natuurlijk die moderne jeugd van tegenswoordig communiseert natuurlijk via de chat, jullie zijn er wel even zoet mee geweest zo te zien.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                    Eh natuurlijk die moderne jeugd van tegenswoordig communiseert natuurlijk via de chat, jullie zijn er wel even zoet mee geweest zo te zien.
                    Eh nAtUuRlIjK DiE M0DeRnE JuHuGd vAn tEgEn$w00RdIg ©0mMuNi$eErT NaTuUrLiJk vIa dE ©hAt, JuLlIe zIjN Er wEl fF Z0Et mEe gEwEe$t z0 Te zIeN.
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Nou ik vind het vet cool hoor (of is dat al weer uit ....).

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                        Nou ik vind het vet cool hoor (of is dat al weer uit ....).
                        JoNgU, d4t$ 3gT GwN D4 bOmB!!!11!

Commentaar

Asjeblieft, geen ge-bReEzAh hier... ben allang blij dat er nog 1 plaats op internet is waar het zijn intrede nog niet gedaan heeft...
                          SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
                          Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Werken...
                          X