Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wie kent de importeur van Astron Optics?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wie kent de importeur van Astron Optics?

De kijker van mijn vader is stuk, een tandrail van het oculair is versleten. Het gaat om een Astron Optics.

Wie weet wie de fabrikant of importeur van dit merk is?

(Zie bijlage: logo vergroot).

Het enige dat ik kan vinden is Astron in Dwingeloo... Daar maken ze ook scoops e.d. maar volgens mij niet voor de verkoop maar voor onderzoek... Iets anders kan ik niet vinden
    SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
    Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Heb je een groter plaatje van het geheel en het detail waar het stuk is? Misschien is het te vervangen door een generiek onderdeel. Ik ken het merk ook niet.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Astron, was dat dat bekende merk uit Overijssel? Roel?

Commentaar

Zo ziet het kapotte onderdeel eruit

Allemaal alvast bedankt voor het meedenken! Dit is stuk, is zoiets misschien inderdaad universeel leverbaar?

Commentaar

Dat is een rack & pinion focusseerinrichting (althans, de draaiknop en de buis ervan) en dus niet het oculair. Hier staat er een voor 49,-. Helaas zijn dit soort onderdelen rechtsevenredig aan een telescoop vaak erg duur. Kijk in ieder geval wel even of de afmetingen kloppen voor je zoiets besteld, zodat hij zeker weten op de buis past. Desnoods mail je de leverancier voor de zekerheid.

Maar!!! Als het alleen het tandrail is dan zul je even moeten kijken of dat niet gewoon bij de doe-het-zelf- of ijzerwinkels te halen is. Je kan het versleten deel er dan gewoon afschroeven en vervangen.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik heb ook wel eens van Astron Optics gehoord, Maar het is in ieder geval niet van die Astron uit Dwingeloo !
              Ik ben net thuis van een periode stage bij Astron en heb het nagevraagd...

verder kan ik ook niets vinden... Ben wel benieuwd waar die vandaan komt ?

Grtz,
              Feddrik.
              Grinding is a cavemen`s job, eat well, sleep well and word like hell !

John Dobson.

Commentaar

Werken...
              X