Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

150/600 mm photonewton van orion UK

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• fmeireso
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door peppe
    Origineel geplaatst door fmeireso
    Ik denk dat ze dat wel standaard maken. Mijn spiegel werd in Apr 2007 geslepen.(is gelabeld met datum en serienummer). Ook het Zygorapport dateert van APr 2007. Dus de spiegel was er wel degelijk.
    Kijker besteld in augustus 2007 en na 7 weken ergens in september 2007geleverd....
    Watch out here he comes; the man from the future!!!!!
    And what do the stars say?

LOL...ik denk dat je bedoeld 2006?

*no pun intended*
    Ik weet het ...ik verlang zeker te snel naar m'n pensioen, 't is vast dat....
    kan ik meer naar de sterren kijken 's nachts en maffen overdag...

right!: 2006 dus...tuurlijk

Laat een reactie achter ::

• Steem
    antwoordde :
    O ik haalde SPX en Europa ook even door elkaar. Maar die prijs is inderdaad inclusief montering.

• Parsec
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Nightsky
    Ik heb niet gezegt dat je m niet krijgt maar dat er wachttijd op kan zitten voor dat je spiegel klaar is. Op de duurste spx versie wordt hij wel geleverd maar die verkopen ze ook niet elke dag. goedkoopste versie 2000 pond 3000 euro
    Bij die spx serie heb ik ook gekeken en niet bij de europa serie

Neemt mijn dommigheid niet kwalijk!!

Die prijs is toch inclusief montering?

Gast antwoordde
    Ik heb niet gezegt dat je m niet krijgt maar dat er wachttijd op kan zitten voor dat je spiegel klaar is. Op de duurste spx versie wordt hij wel geleverd maar die verkopen ze ook niet elke dag. goedkoopste versie 2000 pond 3000 euro

http://www.orionoptics.co.uk/optics.htm

Hier in dit verhaal staat het wel een beetje, spiegels die geschikt zijn om naar 1/6 of naar 1/8 en zelfs 1/10 te gaan, lang niet alle spiegel kunnen zo ver geslepen worden.
    Dus kan je geluk hebben dat ze wel in vooraad zijn of de pech dat hij nog gemaakt moet worden. en Ts is nog een stop verder met nog meer wachtijd

• Steem
    antwoordde :
    1/8 lambda maken ze niet standaard, dit zijn uitbloeiers in het slijp proces, en worden op bestelling verder geslepen. reken maar op wat wachttijd.
    Dit is wat Nightsky zegt. Je krijgt dus gewoon 1/8 lambda. Standaard krijg je bij OO 1/4. Een deluxe versie is 1/6. Deze kun je laten upgraden naar 1/8.

• Parsec
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Parsec
    Dus als ik dit lees: b.v.

SPX 250 f6.
    1/8PV Optics
    Hilux Coatings
    50.8 Highest Quality Crayford
    50mm Finder
    Vixen Sphinx mounting and aluminium pedestal
    25mm Plossl Eyepiece

Dan moet ik er vanuit gaan dat ik dat niet krijg?
    En waarom denk je dat je dat niet zou krijgen?
    Er wordt een Zygo rapport meegeleverd van je hoofdpiegel.

Ik denk dat als ik bij OO bestel dat ik dat wel krijg, maar nightsky beweerde dat dat niet zo is, nu heb ik het vermoeden dat hij denkt dat het over de scopen bij TS gaat.

• Parsec
    antwoordde :
    Ik denk dat er hier en daar een misverstand is ontstaan.

op de site van TS kun je scopen van OO gemaakt voor TS zien staan. Bij TS kun je upgraden naar 1/8 tegen betaling.

Op de site van OO zelf zie ik in de specs. dat ze de 1/8 pv al "standaard" leveren. (En dat is wat ik bedoelde Nightsky)

Ik heb het hier niet over de fotoscopen, want die staan niet op de site van OO. Maar zijn wel leverbaar bij TS. Waarvan ik geen gegevens kan vinden omtrent de gebruikte optiek.

Groet, Jan

Gast antwoordde

Ik denk dat ze dat wel standaard maken. Mijn spiegel werd in Apr 2007 geslepen.(is gelabeld met datum en serienummer). Ook het Zygorapport dateert van APr 2007. Dus de spiegel was er wel degelijk.
    Kijker besteld in augustus 2007 en na 7 weken ergens in september 2007geleverd....
    Nu weet ik niet waar je je OO besteld hebt, de info die ik gaf komt niet van me zelf maar van. Telescoop service ( TS) Robert van HOO zei het zelfde een aantal weken geleden.

• SkyGuy
    antwoordde :
    Als je een 1/8 optiek bestelt krijg je die gegarandeerd. De 1/6 spiegels zijn spiegels die de 1/8 lambda maatstaaf niet hebben gehaald. Dus het kan goed dat je een 1/7.5 krijgt als je een 1/6 bestelt.

• peppe
    antwoordde :
    Watch out here he comes; the man from the future!!!!!
    And what do the stars say?

LOL...ik denk dat je bedoeld 2006?

*no pun intended*

• fmeireso
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Parsec

SPX 250 f6.
    1/8PV Optics
    Hilux Coatings
    50mm Finder
    25mm Plossl Eyepiece

En waarom denk je dat je dat niet zou krijgen?
    Er wordt een Zygo rapport meegeleverd van je hoofdpiegel.

• fmeireso
    antwoordde :
    1/8 lambda maken ze niet standaard, dit zijn uitbloeiers in het slijp proces, en worden op bestelling verder geslepen. reken maar op wat wachttijd.
    ik denk ook niet dat je het verschil fotografisch ziet 1/8 of 1/6 lambda. misschien zie je wat verschil met planeet webcammen, maar daar is deze kijker niet geschikt voor.

• Steem
    antwoordde :
    Jawel. Hoe kom je daar bij? Tuurlijk krijg je dat..

• Parsec
    antwoordde :

SPX 250 f6.
    1/8PV Optics
    Hilux Coatings
    50mm Finder
    25mm Plossl Eyepiece

Gast antwoordde
    ik denk ook niet dat je het verschil fotografisch ziet 1/8 of 1/6 lambda. misschien zie je wat verschil met planeet webcammen, maar daar is deze kijker niet geschikt voor.

Werken...
X