Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Skywatcher 200/1000mm EQ5

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Skywatcher 200/1000mm EQ5

Ik ben van plan om een SKYWATCHER 200/1000MM EQ5 te gaan kopen en ik vroeg me af of iemand met deze ervaring heeft.
    The truth is out there!! Trust no one!

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat Dennis Put ook deze kijker heeft en met een 3.2 MP digitale camera prachtige foto's maakt:

http://www.dennisput.nl/fotogallerij.html

Commentaar

Ik heb zelf de EQ-5 en moet zeggen dat het een prima montering is. Je zou het vet kunnen vervangen zodat de montering wat soepeler loopt alhoewel het niet persť nodig is. Ben je bang de montering uit elkaar te halen dan wil ik dat ook wel voor je doen, heb de mijne immers vaak genoeg open gehad. Ik denk dat je met de 200mm/1000mm wel dicht tegen de grens van de montering aan zit. Visueel moet het lukken, ben ik zeker van. Fotografisch heb je ook nog wel iets over (maar theoretisch ga je dan over de grens van de montering heen).

Verder zijn Skywatcher telescopen naar ervaring en horen prima middenklasse telescopen! Voor als je net begint is het wel een grote buis waarbij je er rekening mee moet houden dat het opzetten extra lastig kan zijn in het begin.
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Bedankt voor de informatie! Het was zeer nuttig, maar ik heb nog 1 vraagje (mss stom): waar kan ik hem (het goedkoopste) kopen?
        The truth is out there!! Trust no one!

Commentaar

Ik zou zeggen even internetten?

Kijk ook even bij http://home.planet.nl/~lefeb019/tele...on_sk_200.html
          Groet, Jan

Commentaar

Volgens mij heeft Firefly ook deze setup. Misschien kan hij je wel wat vertellen als hij deze topic ziet.
            - Skywatchter 150 mm F5 Newton
            - EQ3, aandrijving + poolzoker
            - Bresser 10x50
            - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
            X