Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Joepie de poepie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Joepie de poepie

Ik heb als eerste in Nederland een demomodel van de astrotech
    111 mm F7 triplet ED !

Mooooooooi ding. Als hij goed is dan koop ik hem !

moest ik gewoon even kwijt
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Gaaf! Gefeliciteerd, als is 'ie dan niet echt van jou..!
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Nee nog niet. Maar in principe heb ik er al een besteld. Als hij echt goed is. dan heb ik een beest van een deepsky telescoop.
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Echt mooi dat je 'm op deze manier mag uittesten!

Ik hoop zelf over een jaar of wat een WO FLT-132 te hebben. Dan nog een goeie montering voor astrofotografie. Tegen die tijd klop ik even bij je aan en mag je mij leren hoe je van die prachtige platen schiet!
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ben heel benieuwd arend! Astrotech klinkt trouwens heel slecht (associatie met supertech/yoko )
          Is het niet van dezelfde fabriek als WO? Ik heb m gezien bij Rob en de afwerking was exact hetzelfde.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Tja een 132 is ook een droom.

Alhoewel astrotech ook kijkers gaat bouwen rond de 130 mm en die zullen waarschijnlijk wel goedkoper zijn :P

Je komt maar langs hoor.

Heb wel geluk, het is vanavond helder. ! kan ik gelijk testen.

Commentaar

Arend,

Als er na de verbouwing van mijn woning geld overblijft, heb ik ook belangstelling voor deze kijker.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de eerste testresultaten.

Zet de eerste review zo snel mogelijk op dit forum, als je wilt.

Succes.

Kees Boer.
              Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Heb wel geluk hoor. Normaal doet een winkel dit natuurlijk niet maar omdat het echt gaat om een soort testmodel (moesten zelf de lens er opzetten enzo, heeft hij een uitzondering gemaakt. Daarnaast is de wachttijd voor deze kijkers nogal onvoorspelbaar.

Ik wil de kijker wel eerst goed testen. Maar zal zo snel mogelijk wat van me laten horen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                  Ben heel benieuwd arend! Astrotech klinkt trouwens heel slecht (associatie met supertech/yoko )
                  Is het niet van dezelfde fabriek als WO? Ik heb m gezien bij Rob en de afwerking was exact hetzelfde.
                  Nee deze zijn niet van W.O volgens mij. Eerlijk gezegt (en dat is niet om dat ik er een wil kopen) maar denk ik dat deze beter zijn.

Ze worden gemaakt door een taiwanees genaamd: Long Perng
                  http://www.longperng.com.tw

Deze maken vogelkijkers. Het glas wat er voor gebruikt wordt is van een zeer goede kwaliteit. (fp53 )

Ik heb hier al een 66/400 van en dit is werkelijk een super kijker.

Commentaar

So dat is mooi spul Arend!

Ik wil foto's zien!!!
                    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                    - EQ3, aandrijving + poolzoker
                    - Bresser 10x50
                    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Nou Arend, we bellen he (Ben wel nieuwsgierig moet ik zeggen)
                      Dit is geen undersign.

Commentaar

hierbij dan een eerste foto met de kijker.

ik kan nog niets zeggen over de kwaliteit. Waarschijnlijk is hij wel een beetje uit collimatie. maar op eerste gezicht een fijn kijkertje

komt tie

Commentaar

*kwijl*

Commentaar

Kun je iets vertellen over de bewerking? Ben benieuwd of de maanfoto rauw materiaal is namelijk of niet..

Ziet er leuk uit!
                            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Het is een mozaiek van 5 foto's.
                              Ik heb alleen en kleinbeetje onscherpe maskers gebruikt.
                              daarnaast een klein beetje gespeeld met contrast en helderheid om de 5 foto's goed te laten "matchen"

Commentaar

Werken...
                              X