Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Poolzoeker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Poolzoeker

Weet iemand ook of er een verlichte poolzoeker te koop is voor een Orion Skyview Pro montering?
    H, ik hier?

deze misschien ?

http://www.teleskop-service.de/Antares/ ... htm#polGPE
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Ha Arend,

Een andere opzet dan ik in gedachten had, maar dit is inderdaad ook een mogelijkheid. Bedankt.
      H, ik hier?

Commentaar

Ben toch wel benieuwd waar jij dan aan dacht.

Commentaar

Hou er wel rekening mee dat je die belichting los moet kopen, vind het nogal wat centen voor een beetje licht. Heb zelf precies dezelfde poolzoeker en kan nu niet echt zeggen dat ik de belichting nodig vind! Misschien als ik anders gewend ben wel, maar voorlopig red ik het wel zonder.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Mischien is het mogenlijk om zelf een belichtingsmodule in elkaar te knutselen. Dont ask me how, maar het wordt vaker gedaan met een dim rood ledje.

Commentaar

Van waaruit wordt het licht dan ingevoerd? Van boven? Ik heb wel eens gehoord dat iemand anders dan een led/laserlampje vast moest houden?

Sorry Sterrenkijker, ik dacht aan een normaal verlichte poolzoeker, waar de lichtbron zich in de poolzoeker bevindt.
              H, ik hier?

Commentaar

Als dit enigszins hetzelfde is als het vixen systeem , is het gewoon een penlicht met daarop een punt in plexi .
                Dit wordt vanvoor op de poolzoeker gezet .
                Met andere woorden een ledje moet voldoende zijn .

Commentaar

Ik zal die optie dan eerst eens uitproberen Skywatcher. Volgens mij is het inderdaad enigszins te vergelijken met een Vixen.

En o ja Steem, het zal inderdaad een kwestie van gewenning zijn. Maar met de jaren, wordt het zicht wat minder
                  H, ik hier?

Commentaar

De poolzoeker kan verlicht worden door er een mini LED van 3 mm voor het opjectiefje van de poolzoeker te monteren, gelijk een vangspiegel van een Newton.
                    Voor de LED een potentiometer monteren om de lichtsterkte van de LED te kunnen regelen. De achtergrond hoeft maar heel iets op te lichten.

Dit heb ik zelf gebouwd op mijn montering en het werkt perfect.

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php? ... light=heq5
                    Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
                    X