Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

updaten synscan handcontroler

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

updaten synscan handcontroler

Even een vraagje. Op de website van skywatcher is regelmatig nieuwe firmware beschikbaar om de synscan handcontroler (ik heb de HEQ5 pro) te updaten.
    Zowel in de handleidingen als op de website kan ik niets vinden hoe je dit moet doen.
    Zonder handleiding durf ik niet te gaan experimenteren anders is de oude versie straks ook verdwenen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij een webadres geven, zelf heb ik niets kunnen vinden.
    NB ben een digibeet, dus hulp graag in eenvoudige taal
    Joris
    Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Re: updaten synscan handcontroler

Origineel geplaatst door Joris
    Even een vraagje. Op de website van skywatcher is regelmatig nieuwe firmware beschikbaar om de synscan handcontroler (ik heb de HEQ5 pro) te updaten.
    Zowel in de handleidingen als op de website kan ik niets vinden hoe je dit moet doen.
    Zonder handleiding durf ik niet te gaan experimenteren anders is de oude versie straks ook verdwenen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij een webadres geven, zelf heb ik niets kunnen vinden.
    NB ben een digibeet, dus hulp graag in eenvoudige taal
    Joris
    Hier vereist een url waar u om het even welke downloads kunt vinden u. De onderstelsoftware kan slechts omhoog versie 3 worden bijgewerkt.

http://www.skywatchertelescope.com/Support.html
    Robert

HoO Germany
    Heinsberg
    near Roermond

Commentaar

Hallo Robert,
      Bedankt voor je hulp, maar nog een vraagje over de te volgen procedure:
      Ik sluit de handcontroler aan op de montering.
      Daarna sluit ik de handcontroler aan op de computer met de meegeleverde kabel.
      Ik zet de handcontroler aan en doe verder niets aan de handcontroler.
      Via de computer start ik dan het programma Firmwareloader en selecteer de reeds gedownloade update.
      Ik neem aan dat het programma dan vanzelf de uploadprocedure doorloopt?
      Gr
      Joris

Commentaar

Hi Joris

U verbindt uw handcontroller met de computer met de verstrekte kabel. U begint handcomputer nadat u hebt taked onderaan de update. Na dit begint u uploader van uw handcontroller en neemt nieuw binnen uploadt. Na dit zult u nieuw de tijdstreek in uw handcontroller ingaan.
        Robert

HoO Germany
        Heinsberg
        near Roermond

Commentaar

Hallo Robert,
          Wel vandaag het aangedurft om alles te updaten.
          Bedankt voor je adviezen, alles is gelukt en alles werkt weer zoals het hoort.
          Groet
          Joris

Commentaar

Werken...
          X