Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eindelijk vervanging voor de Luxon

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eindelijk vervanging voor de Luxon

Nou, het moest er toch een keer van komen, en de Starparty in Wateren heeft het laatste zetje gegeven. De Luxon 76/700 word/is vervangen.

Aangezien ik een redelijk beperkte basiskennis heb van de sterrenhemel, maar de belangrijkste sterren meestal wel weet te traceren, en ik daarnaast absoluut geen geduld heb (ik weet het, slechte eigenschap voor een astronoom) gekozen na meer dan een jaar wikken en wegen voor in ieder geval iets met Autostar o.i.d. Ja, dat betekent automatisch minder opening voor meer geld, maar daarnaast wel minder sigaretten roken door de stress, en zo dus weer een aanzienlijke besparing!

Om een lang verhaal kort te maken een Meade DS 2070 AT gekocht. Nu maar hopen op een heldere lucht!
    SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
    Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Gefeliciteerd Lieuwe! Leuk!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Congrats! Veel plezier ermee!
      "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ben erg benieuwd naar je nieuwe scoop. Kan nu al niet wachten op de volgende "Wateren".
        Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
        Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
        Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

gefeliciteerd Liewe! Mooi dat we met z'n allen een goede invloed op je hebben gehad

Ik hoop hem binnenkort eens te kunnen zien, maar.... Pas op voor dat kleine vierkante doosje he.. :P
          *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Origineel geplaatst door Ionize
            maar.... Pas op voor dat kleine vierkante doosje he.. :P
            Ik zit nu al een kwartier te staren naar je waarschuwing, maar ik snap hem niet, vat hem niet, kom er niet uit...

Commentaar

In dat vierkante doosje zit de waarnemers ergste nachtmerrie; bewolking op de dag en week/maand na de aanschaf van de nieuwe telescoop. Even goed kijken dus wat je wel en niet open gaat maken. In ieder geval van harte met de nieuwe aanschaf.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Dat maakt een hoop duidelijk! Ik waarschuw ruim van tevoren als ik Pandora's Box open maak!

Commentaar

Origineel geplaatst door Lieuwe
                  Dat maakt een hoop duidelijk! Ik waarschuw ruim van tevoren als ik Pandora's Box open maak!
                  *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Volgens mij heb je het doosje al per ongeluk opengemaakt.
                    16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Ja, en ik denk dat het alleen maar erger gaat worden... Ik heb de telescoop binnen, en zit nu dus te w88 op mooi weer... en heldere luchten... Dus, drie maanden regen!

Commentaar

Origineel geplaatst door Big bang
                        Volgens mij heb je het doosje al per ongeluk opengemaakt.
                        ja inderdaad het is nu al elke keer bewolkt en regenachtig.
                        zo kunnen we toch niet waarnemen?

Commentaar

Werken...
                        X