Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

unicum, nop kende dit niet eens EQ6MOD

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

unicum, nop kende dit niet eens EQ6MOD

Voor al diegenen die een EQ6 met skyscan bezitten, dan is dit een absolute aanrader :

eq-mod.sourceforge.net

Het komt er op neer dat je of je controller modificeert, of een klein printje zelf maakt, of een speciaal kabeltje koopt ( usb bijvoorbeeld )

Haal de 'driver' van die site af, en middels ASCOM stuur je vanuit een willekeurig programma je telescoop aan.

Ik heb persoonlijk nog een paar extra zaken hier aan toe te voegen hetgeen jullie ook wel zal gaan aanspreken. Om te beginnen alvast de mededeling dat de handbediening volledig draadloos zal geschieden.

Op verzoek van NOP zal ik wat foto's maken en bij elkaar gaan schrapen.
    Vermoeden is dat hier mettertijd een heel lange thread van zal komen, of wie weet net als op deepsky.de een apart hoekje ( let op, dat is de rajiva aanpassing, dit is iets heel ANDERS )

Om het snel en helder te maken, NEE, er is nog geen mogelijkheid om dit op een MacIntosh of onder Linux te draaien. Dat echter hoeft in wezen ook niet maar dat maken Nop en ik later wel wat duidelijker.

Vrees echter met grote vreze, ik zag Nop zijn ogen wegdraaien toen hij de mogelijkheden voor zich zag opdoemen.

Er is nog een compleet forum over op yahoogroups. Het lijkt me echter eenvoudiger als ik (en anderen ) hier het een en ander in het nederlands toelichten. Scheelt het doorwerken van 2500 berichten e.d.
    EQ6, C8, 100mm/F5, russenton, en wat verrekijkers

Ik heb zelf EQDIR van Shoestring Astronomy. Werkt perfect!
    De handcontroller ligt al een tijdje te verstoffen...
    Full WMN-member.
    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Werken...
    X