Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Een werkende 2" F6 Dob!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Een werkende 2" F6 Dob!

30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Haha ja ik had hem ook gezien! Wat een geinig dingetje.

Die foto van de combinatie tussen een oud chinees kanon en een dob was ook erg leuk!
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik heb de verslagen ook gelezen. Leuk nieuw spul allemaal! Die nieuwe William Optics Ferrari apo ziet er trouwens ook érg goed uit! En de nieuwe AP 130mm traveler op de mach 1 GTO is ultiem (duur)

Commentaar

Werken die miniatuur dingen ook echt of niet?
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ontzettend leuk! Ik wil wel een mini Polarex! Ik geloof niet dat die dingen echt werken. Hoe klein moet zo'n focuser wel niet zijn, laat staan het oculair?
          Bij die truss-dob zou het misschien mogelijk zijn om hem enigzins werkend te krijgen, maar als ik die SCT's zo bekijk, denk ik dat ze vooral voor de sier zijn gemaakt. Wel prachtig gedaan trouwens. Ik zou graag een mini-versie van mijn telescopen willen hebben om in de huiskamer te zetten (scheelt een hoop discussie met Maayke!)
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

William Optics Ferrari

WO brengt over niet al te lange tijd niet alleen de carbon-versie, maar ook een Ferrari-rode apo. Beide hebben een doublet van 70mm.

Groet,

Fred Hissink
            10" Newton, WO 80mm triplet APO, WO 80 mm SD semi-apo, WO ZS66 doublet APO

'Blessed are those who believe, but yet have not seen'

Commentaar

Werken...
            X