Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste telescoop

Hallo allen,

Ik ben eigenlijk al mijn hele leven ge´nteresseerd in astronomie. En nu heb ik dan ook besloten om er mijn hobby van te maken, en daar hoort dan natuurlijk een telescoop bij

Ik heb gister mijn telescoop op gehaald, een aantal van jullie hebben hem zeker wel op marktplaats zien staan. Het is een Galaxster met een spiegel van 114 mm en een brandpuntsafstand van 1000 mm. Nu is mijn vraag aan jullie welke montering er precies onder zit.

Het was wel erg grappig, ik heb hem opgehaald in Arnhem en ben er via het openbaar vervoer mee naar Schijndel gegaan. Dus eerst met dat ding in mijn hand over het station in Arnhem, toen in de trein, dan op het station in Den Bosch lopen, en dan ermee in de bus. Echt geweldig hoe iedereen je aankijkt als je met zo'n ding rondloopt

Helaas kan ik zondag pas voor de eerste keer echt met de telescoop aan de gang

Hier wat foto's

- SkyWatcher Refractor 90mm/910mm
    - EQ-2 Montering
    - Canon EOS 300D

De montering is een Astro-3, qua draaggewicht te vergelijken met een Chinese EQ-2. Deze montering zit ook onder de Bresser Skylux (Lidlscope)

http://www.teleskop-service.de/Antares/ ... htm#Astro3
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
      De montering is een Astro-3, qua draaggewicht te vergelijken met een Chinese EQ-2. Deze montering zit ook onder de Bresser Skylux (Lidlscope)

Ah, ok dank je wel

Maar dan is het toch niet zo'n heel verkeerd ding voor 100 euro denk ik of wel?
      - EQ-2 Montering
      - Canon EOS 300D

Commentaar

Origineel geplaatst door Duderuud
        Origineel geplaatst door Roel

Ah, ok dank je wel

Maar dan is het toch niet zo'n heel verkeerd ding voor 100 euro denk ik of wel?
        'T is dan wel geen Roelarex van 3 tientjes, maar 100 euro lijkt me alleszins redelijk, voor een Skywatcher met die opening en vergelijkbare montering betaal je zo'n kleine 300 euro. Veel plezier ermee!

Commentaar

Gefeliciteerd Ruud, 100 euro is niet duur! Veel plezier ermee, ben benieuwd naar je eerste resultaten/waarnemingen

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
            Gefeliciteerd Ruud, 100 euro is niet duur! Veel plezier ermee, ben benieuwd naar je eerste resultaten/waarnemingen
            Dankje

Ik kan ook niet wachten tot ik kan beginnen met waarnemen

Waar neem jij meestal waar? Eindhoven lijkt me niet de meest geschikte plek met zijn enorme lichvervuiling . Misschien kan ik een keer naar je waarneemstekkie toekomen, ik woon in Schijndel, dus dat ligt niet zo ver van Eidnhoven af
            - EQ-2 Montering
            - Canon EOS 300D

Commentaar

Dan wil ik ook wel een keer mee, ik woon in Son en dan heb je ook veel last van eindhoven 8) .
              Chuck Norris destroyed the periodic table, because he only recognizes the element of surprise.

Commentaar

Tussen Vinkel en Berlicum is mijn vaste stekkie, met name in de late zomer erg goed!
                "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Gewoon in de achtertuin.. helaas.

Zie http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=5264

Commentaar

Werken...
                  X