Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Konus telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Konus telescoop

Hallo Allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met de telescopen van Konus? Ik heb er nog nooit van gehoord (zal hem wel aan mij liggen). Kijk op: http://www.optical-systems.com/konus-ko ... -3052.html

Daarnaast: is EQ1 niet wat licht voor een telescoop van 18kg?
    SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
    Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

idd dat is wel erg licht
    ik zou dan toch uitkijken naar een eq3-2
    of zwaarder.
    verder zegt het merk me helemaal niets (ben nog vrij nieuw)

Commentaar

Als het de telescoop van het plaatje is lijkt het me meer een eq5 dan een eq1. Een 8" telescoop op een eq1 heeft een harde krak tot gevolg....de montering die doorzakt.

Konus schijnt niet al te slecht te zijn maar voor dat geld heb je ook een 200mm celestron of skywatcher newton op een eq5, yust to be sure......

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
        Als het de telescoop van het plaatje is lijkt het me meer een eq5 dan een eq1. Een 8" telescoop op een eq1 heeft een harde krak tot gevolg....de montering die doorzakt.
        Technische Daten
        - Optisches System: Newton
        - Max. sinnvolle Vergrößerung: 400x
        - Objektivdurchmesser: 200 mm
        - Brennweite: 1000 mm
        - Öffnungsverhältnis: f/5
        - Montierung: EQ-1
        - Okulardurchmesser: 31.7 mm (1.25)
        - Gewicht: 18.0 kg

Krak dus...

Commentaar

Lijkt me toch een typo... Zelfs Marquant durft zo'n telescoop niet op een eq1 te verkopen .

Commentaar

Re: Konus telescoop

Origineel geplaatst door Lieuwe
            Daarnaast: is EQ1 niet wat licht voor een telescoop van 18kg?
            Die 18kg slaat op de hele set, dus inclusief montering. Of de spiegelcel moet van lood zijn natuurlijk. Als de bijgeleverde montering dezelfde is als op de afbeelding staat dan is het zeker weten geen EQ-1. Hij lijkt tussen de EQ-3 en de EQ-5 in te zitten maar volgens mij is het wel gewoon een EQ-5. Dit correnspondeert ook meer met de prijs.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Hallo,

Moet inderdaad een EQ 5 zijn hoor. De koepel verkoopt deze ook.
              Ik denk dat het geen rotzooi is. Konus krijgt in het algemeen prima
              recenties.

kijk hier maar eens.:

http://www.space-talk.com/ForumE/showth ... readid=982

Of hier :
              http://www.excelsis.com/1.0/entry.php?s ... ntryid=477

Of andere telescopen van hun:
              http://www.cloudynights.com/item.php?item_id=746
              http://www.cloudynights.com/item.php?item_id=746
              Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hey, bedankt! Ga meteen ff kijken!

Commentaar

Konus is toch net als Skywatcher van Synta? Niet?
                  Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Nee, komt volgens mij uit Italië.
                    Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Konus is een Italiaans merk, de telescopen zelf worden gemaakt in... China dus.
                      De Konus kwaliteit is gelijkwaardig aan die van Skywatcher.
                      Dus: voor het geld goede optiek, maar geen top optiek. Alle waar naar z'n geld.
                      Je kunt hem dus bij De Koepel krijgen, volgens mij voor minder dan de 799 in de Duitse advertentie.

Volgens mij zitten er ook motoren op de montering, dus je hebt dan een hele leuke kijker.

Suc7 bij het uitzoeken.

Bert
                      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Origineel geplaatst door Bert Bogchelman
                        Konus is een Italiaans merk, de telescopen zelf worden gemaakt in... China dus.
                        De Konus kwaliteit is gelijkwaardig aan die van Skywatcher.
                        Was vroeger zo, nu niet meer - de spiegels zijn geen Synta-spiegels meer. Ook de monteringen zijn een trapje beneden de Syntas.
                        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
                        X