Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lang leve Marktplaats: Roel heeft een Polarex!!!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Lang leve Marktplaats: Roel heeft een Polarex!!!

Het volgende verhaal is 100 % waargebeurd:

Dinsdagavond verscheen er een advertentie op Marktplaats: een Polarex telescoop in houten kist. De vraagprijs die er bij stond was te waanzinnig voor woorden, dus ik belde direct op. "Jij bent er snel bij, zeg", was de reactie van de verbaasde verkoper. De advertentie stond er net twintig minuten op en ik was de eerste beller. Ik bood de vraagprijs. "Zal ik de advertentie maar meteen verwijderen, dan?" Ik: "Mwhah, ja doe maar."
    Gisteravond ben ik naar Spijkenisse gereden om de kijker op te halen.

Het is een 60/900 Polarex achromaat op een azimuthale montering met fijnregeling. Zowel de kijker zelf als de montering en het statief zijn in zeer goede staat! Het objectief is smetteloos en alles draait zeer soepel. de montering isonwaarschijnlijk stevig, een waar kunsstukje.

Dit alles in de originele kist met oculairen, barlow, zenitprisma, omkeerprisma, zon- en maanfilter.

De vraagprijs was:

30 (dertig) Euro!!!!!!!

De verkoper vertelde nog: "Ach, het is al een oudje. Misschien is ie zelfs nog wel wat waard, maar dat ga ik echt niet allemaal uitzoeken. De Maankraters zijn trouwens best mooi"
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Ik kan niet anders zeggen dan van harte gefeliciteerd met deze enorm goede maar ook belachelijk goedkope aankoop! Ergens bij die man in huis zit een duiveltje te lachen en jij hebt een zelfvoldaan engeltje op de schouder. Maar de telescoop is in ieder geval erg goed terecht gekomen! Veel plezier ermee, ennuh, ik mag ook wel n keertje kijken toch?
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Hij ziet er erg goed Roel, lijkt wel nauwelijks gebruikt ook zo te zien, gefeliciteerd. Wat zit er trouwens in die ronde adapter tussen telescoop en het zenitprisma nog een omkeer-prisma ?

Commentaar

Mooie kijker Roel! Als je goed zoekt kom je nog wel eens wat leuks tegen Ben benieuwd naar de eerste resultaten, wordt vanavond nog helder ook! Bij de weg, de lens ziet er fantastisch uit. Ben wel jaloers hoor..

Commentaar

Pfff, ongelofelijk! Gefeliciteerd joh! Roel heeft een zesde zintuig, een koopjes-sensor.

Ik ben benieuwd naar die kijker, bij de volgende waarneemsessie!
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
            Wat zit er trouwens in die ronde adapter tussen telescoop en het zenitprisma nog een omkeer-prisma ?
            Dat tommygun-magazijn? Dat is inderdaad een omkeerprisma. In het ronde gedeelte zitten twee prisma's op elkaar die zorgen voor een rechtopstaand beeld, precies zoals in een verrekijker.

Commentaar

Gefeliciteerd Roel!
              "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

gefeliciteerd roel echt ongelovelijk.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                  Dat tommygun-magazijn?
                  Hij heeft ook wel wat weg van een mitrailleur zo ja, als oom agent dat maar niet verkeerd begrijpt als ze je daarmee bezig zien.

Commentaar

Lelijk ding. Alle waar naar zijn geld natuurlijk. Die houten kist is z Blokker uit 1965. Dat porroprisma keert trouwens je kleurfouten om.
                    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                      Die houten kist is z Blokker uit 1965.
                      Dat heet "Retro" en is weer helemaal in 8)
                      SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
                      Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Nou Nop, eindelijk iemand die een beetje eerlijk reageert. Heb je ook nog die lelijke vlekken gezien in de coating van het objectief!
                        Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Hmmm, mischien hebben Nop en Eric wel gelijk. Ik wil ook eigenlijk wel wat meer opening. Iemand nog een ETXje te ruil?

Commentaar

Ik bied 20 euro voor je kijker. Krijg je een FREE CD van Starry Night Lite. Moet je m wel opsturen.
                            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Dat is precies dat ding van mij.! Alleen heeft de mijne een parallactische opstelling. Gefeliciteerd! Zoals in een ander topic al verwoord: ik zal hem meenemen naar Wateren.
                              Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                              Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                              Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Werken...
                              X