Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

20x80 verrekijker van Westling

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

20x80 verrekijker van Westling

Vandaag is mijn verrekijker bezorgd (nog geen statief!). Enorm! Het is een vrij goedkope 20x80 kijker van het merk 'Westling', Chinese makelij. Hij schijnt dezelfde te zijn als die van TS, en de algemene indrukken van de kijker die ik online tegen ben gekomen zijn positief. Nu maar hopen dat het vanavond mooi helder blijft! Ik zal mijn ervaringen met deze verrekijker dan nog wel posten in deze thread.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

congrats Brinx met de nieuwe aanwinst :applaus:
    als er nu wolken boven de benelux zijn wetenwe wiens schuld het is

Commentaar

Veel plezier met je nieuwe aankoop!
      Maar dat zal vast wel lukken.

Nu ben ik een beetje nieuwsgierig naar wat jij goedkoop vind?
      En waar heb je hem gekocht?
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Haha, ja - er zal ook wel zoiets bestaan als de 'new binoculars curse'! Hij was 149 euro, en daar kwam nog ongeveer 7 euro verzendkosten bij. Ik heb hem beteld van http://www.fotosg.nl , een shop in Harlingen. Prima service, ik heb ze nog even gesproken aan de telefoon toen ik informeerde naar de levertijd. Specifiek, deze is het dus:

http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=3776

Ze hebben verder ook nog een hele hoop spul, ik geloof ook nog wat scopen van Meade. En qua digitale cameras hebben ze geloof ik ook wel een uitgebreid assortiment.
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ze geven bij FotoSG het volgende aan:

WESTLING 20X80 APOCHROMATISCHE REUZENVERREKIJKER

Maar ik betwijfel of het wel een APOCHROMAAT is, aangezien APO lenzen wel in de honderder cq duizenden euro's lopen.
          Kijk naar Televue en Takahashi.

Maar ik denk dat het verder wel een goede koop is
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

daar zat ik ook aan te denken Ossi
            die term wordt tegenwoordig veel gebruikt
            en dan is er ook nog "semi-apo" en er is zelfs al een "semi-ED" opgedoken :mep:
            nu ,als deze verrekijkers echt triplest zijn kan de kleurcorrectie wel beter zijn
            Brinx wil jij je bevindingen posten?

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
              Haha, ja - er zal ook wel zoiets bestaan als de 'new binoculars curse'! Hij was 149 euro, en daar kwam nog ongeveer 7 euro verzendkosten bij. Ik heb hem beteld van http://www.fotosg.nl , een shop in Harlingen. Prima service, ik heb ze nog even gesproken aan de telefoon toen ik informeerde naar de levertijd. Specifiek, deze is het dus:

http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=3776

Ze hebben verder ook nog een hele hoop spul, ik geloof ook nog wat scopen van Meade. En qua digitale cameras hebben ze geloof ik ook wel een uitgebreid assortiment.
              Niet om je kijker hoor Brinx, maar ik heb een hekel aan FotoSG. Irritante spammers van marktplaats en speurders!
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Het lijkt me zeker geen apochromaat nee, die zijn echt wel wat duurder. Maar daar ging ik ook niet op af hoor - ik heb meer aandacht geschonken aan de ervaringen die mensen hadden met die kijker. En die zijn best positief. Natuurlijk kun je verwachten van zo'n goedkope kijker dat hij wat minder presteert dan de echt dure kijkers, maar voor zover ik 'm net heb gebruikt (maan, hier en daar wat sterren - wel wat sluierbewolking op het moment, dus nog niet erg veel te zien) valt er heel wat meer mee te zien dan met een 8x50 bijvoorbeeld. Ik ga straks nog even een blik op Mars werpen. En ik moet ook eens gaan kijken naar een statief, geen overbodige luxe met zo'n vergroting!

A MacBook user!

Commentaar

de dubbelcluster zou wel mooi zijn in zo ne verrekijker
                  kijk dan ook even naar de randscherpte als je wil (dat zal je ook een idee geven over het maximaal bruikbaar beeldveld)

Commentaar

Wauw! Ik zou ooit wel eens een enorme verrekijker willen. Je ziet dan diepte en je blikveld is veel groter.

Commentaar

ja idd!! ik heb nog nooit door zo'n ding gekeken, ben gelijk met telescopen begonnen, ja natuurlijk wel door normale verrekijkers maar niet zulke!

Commentaar

aurora

ik ben ook van plan de westling 20x80 te kopen.
                        maar ik heb niet echt verstand van deze dingen.
                        ik heb een simpel fotostatief en heb alleen nog tips nodig!
                        is deze westling nou iets voor mij of niet?

Commentaar

aurora, dat ligt eraan wat je precies bedoelt met 'simpel fotostatief'! De verrekijker is wel flink groot, en redelijk zwaar. Kleinere fotostatieven zijn niet in staat om deze verrekijker stabiel te houden (m.a.w. ze trillen een hele tijd na wanneer je ze aanraakt of bijstelt, of vallen zelfs makkelijk om). Eigenlijk is de beste optie voor zo'n grote verrekijker om een speciaal verrekijkerstatief te kopen. Deze statieven kunnen de verrekijker hoger plaatsen en maken het ook mogelijk om de verrekijker nabij het zenith (recht naar boven) te richten. Met een normaal fotostatief lukt dit niet, en heb je een beperkte bewegingsvrijheid. Alleen jammer dat de betere verrekijkerstatieven erg duur zijn: een paar honderd euro is geen uitzondering.

A MacBook user!

Commentaar

Stuur Harro even een mailtje. Die heeft een stretcher omgeboud naar zijn westling!
                            Enneeh Brinx, nu is die 9,25 zeker overcompleet?
                            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

aurora

wat bedoel je daarmee??

Commentaar

Werken...
                              X