Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eindelijk een telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eindelijk een telescoop

Hehe, het is er eindelijk van gekomen. Heb een telescoop aangeschaft. Het is de Celestron C9.25 geworden op een EQ6 montering.
    Wel erg zwaar, maar hij staat als een huis. Ik had al een tijdje een C8 te leen, maar met die grotere broer moet het zeker gaan lukken. Binnenkort plaats ik wel een fotootje 8) .
    Heghlu'meH QaQ jajvam !

10 X 50 Verrekijker
    Celestron C9,25 (D=235mm F=2350mm) op EQ6 Montering
    Vixen 114 mm op EQ3 montering

Wauw gefeliciteerd. Zo'n soort opzet (C9.25 + EQ5/6) wil ik uiteindelijk ook hebben na nog een jaartje 'oefenen' mijn mijn huidige kijkertje.
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

En wat voor een kijker . Proficiat! Ik hou het momenteel toch maar eventjes bij mijn 200mm Newton en HEQ5 .
      The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool (Richard Feynman).

Commentaar

van harte gefeliciteerd.

Commentaar

Gefeliciteerd, en nog goed weer ook!
          "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Je hebt ne telescoop die bekend staat als een planetenkiller. De opening is ook meer dan voldoende om deepsky te doen. Proficiat !

Commentaar

Amsterdam he! Dus dat betekent binnenkort showen tijdens een starparty in de wieringermeer
              Gefeliciteerd! Leuke kijker!
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
              X