Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

stevigere montering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

stevigere montering

hallo, ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een stevigere montering.
    Nu heb ik de astro 3 met een 114-900, valt goed mee waar te nemen maar als ik met mijn wenkbrouw ofzo tegen het oculair aankomen
    begint ie al flink te wiebelen(hoort dat?). en focussen gaat ook best moeilijk omdat door het draaien het object vaak uit heel beeld beweegt.
    Ook zakt de buis vaak door de ringen omlaag en moet ik hem de hele tijd weer omhoog schuiven omdat ik anders moet bukken
    maar dat is niet zoŽn probleem, ik neem aan dat dat normaal is.
    Maar nu ben ik dus benieuwd naar een betere monteren en statief die het wel goed draagt en ook geschikt is
    voor astrofotografie, wat ik ook graag zou willen proberen.
    de prijs ervoor, ik dacht misschien iets rond de 500 euro of minder, kan natuurlijk ook 2de hands. Ik had er al een paar gezien,
    de heq5 of misschien die adm van celestron. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. bedankt.

Hoort niet en je statieven die je voorstelt zijn prima.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

en heb je nog een voorkeur ofzo, want ik heb geen idee welke nou het beste werkt

Commentaar

Kijk eens uit naar een 2e hands vixen GP (DX). Die kom je af en toe nog eens tegen.
        Superieur over de Chinezen (EQ-1 tm 6).
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
        X