Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

meade DS 60-EC Lenzentelescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

meade DS 60-EC Lenzentelescoop

hallo allemaal,

heeft iemand van jullie ervaring of kennis om te beoordelen of dit een goede kijker is met montering?
    DS 60-EC Lenzentelescoop van meade
    heb een link naar de site

http://www.focal-point.nl/Aanbiedingen.html

plus nog meer info uit de usa

http://www.amazon.com/Meade-DS-60EC-Tel ... 08-9013560

mvg,

Bor
    there is no darkside of the moon........really

Re: meade DS 60-EC Lenzentelescoop

Origineel geplaatst door bor
    hallo allemaal,

heeft iemand van jullie ervaring of kennis om te beoordelen of dit een goede kijker is met montering?
    Kun je beter nog een Lidl zoeken die een Bresser Skylux nog heeft slingeren.
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Leuk als zoeker op een echte telescoop zo'n dingetje, maar dan is het toch echt op hoor. Dus nog even 100 euro bijsparen en dan een betere startersscope kopen.

Commentaar

60 mm is zelfs voor een refractor wat weinig, en de volgmotoren zijn op een azimutale monstering gezet, da's niet erg stabiel en ga je zeker merken bij het waarnemen. Ik zou dan ook inderdaad eerder voor een Bresser Skylux gaan, daar is ook wel een volgmotor voor te krijgen als je dat zou willen.

Commentaar

Let op op dat het GEEN volgmotoren zijn. Het zijn gewoon stuurkastjes om de kijker naar boven/onder of links/rechts te laten gaan. Je moet dus continu op die knopjes blijven drukken om het object te volgen.
          Ik ben het er ook helemaal mee eens om voor de Lidl Skylux te gaan. Deze heeft een fatsoenlijke montering en er kan voor een paar tientjes een motortje op gemonteerd worden die WEL de baan van de sterren volgt!
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Voor dat bedrag kun je al gauw een redelijke tweedehands 90 mm refractor op bijv. een EQ2 of zelfs EQ3 kopen.

Even marktplaats en telescoop.nl volgen en eventueel om raad vragen op dit forum.
            Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

mag ik u bedanken voor de raad en inzicht op diy gebied allemaal
              hij lijkt me dus wijs om het niet te doen en doe het dan ook niet.

mvg,

Bor

ps moderator sluit deze topic maar.
              there is no darkside of the moon........really

Commentaar

Werken...
              X