Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe telescoop, of uitbreiden?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe telescoop, of uitbreiden?

Hallo mensen,

Wij lees al een poosje met jullie mee, maar nog nooit eerder wat gepost. Wij zijn ons de laatste tijd erg gaan interesseren in de planeten en sterren en al het andere wat daar boven te vinden is. Om te kijken of het waarnemen écht wel wat is voor ons, hebben we een aantal weken terug een telescoop op marktplaats gekocht: De Optisan Star 1000114-II voor 8 tientjes.
    Nadat we de kraters op de maan uitgebreid bekeken hebben en ook Venus hebben mogen bewonderen willen we toch verder kijken. We hebben niet echt kaas gegeten van opzoeken van bepaalde objecten (zo moeilijk om bijvoorbeeld Saturnus te vinden, is dan ook nog niet gelukt), dus zitten we te denken aan een go-to, een volgmotor schijnt ook fijn te zijn (begrijp ik uit de verhalen van andere waarnemers).

Wat willen we precies? Nou eigenlijk alles. Planeten, deepsky, fotografie. Budget, ook belangrijk: Circa 700-750 euries. We wonen in Zwijndrecht (bij Dordrecht) en hebben helaas geen tuin tot onze beschikking.

We twijfelen, zoals topicnaam al doet vermoeden, tussen het uitbreiden van onze Optisan of het kopen van een nieuwe scoop die een volgmotor en een goto heeft. Ik heb wel het idee dat dit een hobby is waar we nog veel mee willen gaan doen, dus ik zou graag het advies van jullie willen. Wij zijn nog zulke leken wat dit soort zaken betreft, dus ik hoop dat jullie wat ideeen hebben voor ons.

Alvast bedankt voor jullie posts!

Groetjes, Tes en Frenk.

Als je niet vies bent van een beetje knutselen, overweeg dan eens bij de Lidl binnen te stappen, komende maandag.

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien
      Als je niet vies bent van een beetje knutselen, overweeg dan eens bij de Lidl binnen te stappen, komende maandag.

,xtG
      .tsooJ
      Bedankt voor je antwoord, we zullen es gaan kijken.

Commentaar

Werken...
      X