Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De slechtste aankoop ooit.

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deze snap ik niet. Ik heb al heel lang een iPad (was op dat moment de enige optie voor een kleuren e-reader) en als je eenmaal zo’n ding hebt kun je niet meer terug omdat je al teveel apps hebt gekocht.

Mijn tirades over Apple en de iPad Air, die ik nu heb, zijn berucht in de Apple-minded familie- en vriendenkring. Alleen het genoemde punt valt daar zeker niet onder. Ik moet alleen een password invullen als ik een app koop. Gratis apps, updates etc. niets van dat alles. Dus wat er misgaat....??
    Een dag heeft 24 uur en dan heb je de nacht ook nog.

Commentaar

:b2t:
      Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch. Gebruik van 10cm Lunt en 150mm F-15 Zeiss refractor (1922)

Commentaar

Hoi Leden

Deze aankoop bewijst dat zelfs een merk als Opticon een miskleun bouwt!

Ik kocht deze kijker omdat er ook een Vixen GP-DX montering en stevig Vixen statief bij zat.
        En dit was de eerste beschrijving die van deze telescoop maakte:
        http://www.astroforum.nl/showthread....-spiegelkijker

En later ben ik met deze kijker bij Hans Dekker ( Dekkerij ) te Delfzijl op bezoek geweest
        om de kijker tegen betaling te late testen.
        Wat er uit de test kwam was dat spanning in het glas van de hoofdspiegel zat!

Ik heb deze kijker niet terug gebracht omdat ik de Vixen GP-DX montering en stevig Vixen statief wou houden.
        Ik laat in het midden wat er met de kijker is gebeurt.

Veel succes en groeten

Rijnier
        Vixen NA 140SS f/5,7, TS 65mm f/6.5 Quadruplet Astrograph, ZT8-24x40M en Marumi 7x35
        Polarex 134 Vixen GP-DX met Skysensor 2000PC, AstroTrac TT320 Travel System

Commentaar

Ik laat in het midden wat er met de kijker is gebeurt
          Plantenbak van gemaakt?

Commentaar

2011? ik kan mij herinneren dat je bij mij geweest bent met het verzoek om een 15cm te testen.
            Maar waar geen duidelijkheid over was waar deze telescoop vandaan kwam??
            Misschien kan je mijn geheugen wat opfrissen.
            Meestal geef ik het advies bij een dergelijke fout om de telescoop direct terug te brengen naar de verkoper die een dergelijke fout zeker ook gezien zou moeten hebben.
            Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Opticon een dergelijke fout niet gezien zou hebben.

Hans Dekker

Commentaar

Ooit een spiegel gekocht van een mede liefhebber,
              Spiegel bleek een enorme barst te hebben aan de achterzijde
              Dit was niet te zien toen ik hem kocht zat in een vatting met aan de achterzijde keurig plastic en schuimrubber.
              Waarschijnlijk van het statief afgevallen en alles losse componenten verkocht.
              De verkoper zij dat ik niet moest zeuren het was toch een prima prijs.

lasser collimator gekocht bij een web schop klopte niets van.
              Kreeg toen een schriftelijke uitleg hoe hem te fiksen, lijm te verwijderen van de schroefjes en opnieuw uitrichten in een v blok
              Dit is net zo iets als een schuifmaat kopen waar op je zelf de streepjes moet zetten.
              Sky-watcher 8" dobson in de randstad
              Sky-watcher 103 refractor

Commentaar

Die spiegel dat is wel erg grof, en afhankelijk vd prijs was die verkoper met mij ook nog niet klaar.
                De collimator dat is een ander verhaal, de meesten staan niet juist uitgelijnd. Bij de mijne kan je simpelweg 3 schroefjes verdraaien om hem te richten, maar lijm verwijderen is wel wat extreem...
                VVS Cygni: www.cygni.be

Commentaar

Een 80mm f5 achromaat van Hans Winkelaar.
                  Kon hem voor half geld kopen, wat ik ook deed.
                  Korting kreeg ik omdat ik hem een jaar lang mijn oude Polaris-montering had uitgeleend.
                  Best raar om je montering op een beurs te zien staan.

Maar terug naar die achromaat, nogal kleurrijk zal ik zeggen, messing-geanodiseerd en erg dik metaal.

Man man, als ik iemand moet ombrengen had ik die pijp gepakt.
                  Lood en loodzwaar. Niet te collimeren, de flocking liet los na een tijd. Heb hem weggegooid.

Commentaar

Dat is nog niks. Ik weet dat sommige van zijn vroegere lensvattingen met een zwarte viltstift gezwart waren. Zelf gezien enzo. Tja, als je zo kosten wil besparen...

Commentaar

Een chinese 50mm refractor bij kijkshop jaren geleden...
                      Op een 3pootje.
                      Slecht haha, moet er nog van lachen
                      Discovery TD444f4
                      Een waarneembuddy

Commentaar

Plastic plössl oculair bij de bresser pluto in 1999.
                        Leerde toen hoe je de zon kon projecteren, ging dat thuis doen totdat er rook uit de buis kwam
                        oculair weggesmolten.
                        GSO 12" Dobson,lui krukje en een flesje Hertog Jan.

Commentaar

Werken...
                        X