Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vixen GPE montering op een TS Astro 5 statief?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vixen GPE montering op een TS Astro 5 statief?

Goedenavond,

Ik kan voor mijn net aangeschafte Vixen GPE montering een Teleskop Service Astro 5 statief kopen. Een steelpipe van 2 jaar oud.

Mijn vraag is past de Vixen GPE montering op dit Astro 5 statief?

Wie van jullie weet dit.
    Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Die vraag zou je wellicht ook via de mail aan teleskop-service kunnen vragen. (ik heb geen idee).

Commentaar

Hey Hallo !

Ja dat zou wel passen, Maar ik zal je zeggen dat gaat je geheid afvallen !
      Die TS Astro-5 statiefen zijn lang niet zo stabiel als ze eruit zien... Dan kun je beter de houten versie doen...

Hout is hoe dan ook altijd stabieler, Metaal is nl een geleider en hout een isolator !

Mijn mening...

Grtz,
      Feddrik.
      Grinding is a cavemen`s job, eat well, sleep well and word like hell !

John Dobson.

Commentaar

Origineel geplaatst door Feddrik v Dellen
        Hey Hallo !

Ja dat zou wel passen, Maar ik zal je zeggen dat gaat je geheid afvallen !
        Die TS Astro-5 statiefen zijn lang niet zo stabiel als ze eruit zien... Dan kun je beter de houten versie doen...

Hout is hoe dan ook altijd stabieler, Metaal is nl een geleider en hout een isolator !

Mijn mening...

Grtz,
        Feddrik.
        Is zo. Ik heb m'n GP-E ooit eens op m'n stalen HEQ5 driepoot gezet. Ik dacht dat die stabieler ging staan. Mis poes. De trillingen gingen net iets trager weg dan op de simpeler uitziende houten driepoot....
        Obsession 18 inch F/4.5
        Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

"Hout is hoe dan ook altijd stabieler, Metaal is nl een geleider en hout een isolator ! "
          Wat heeft het ene met het andere te maken?
          Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door Feddrik v Dellen

<knip>

<knip>

Grtz,
            Feddrik.

Ga je je statief onder stroom zetten dan..

<edit>

Dat vraagteken bedoelde ik als

(waarom heb ik er dan niet gelijk bijgezet )
            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
            Auteur:Ik

Commentaar

Hij doelt natuurlijk op vibraties en niet op stroom.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik heb besloten geen Astro 5 statief aan te schaffen. Het wordt een houten Berlebach statief (Report of Uni). Dat kan ik rechtstreeks bij de fabrikant Berlebach kopen.
                Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Origineel geplaatst door cjboer
                  Ik heb besloten geen Astro 5 statief aan te schaffen. Het wordt een houten Berlebach statief (Report of Uni). Dat kan ik rechtstreeks bij de fabrikant Berlebach kopen.
                  Goed idee. Zou ik eigenlijk ook eens moeten doen voor m'n HEQ5...
                  Obsession 18 inch F/4.5
                  Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

Moet je wel de Berlebach UNI nemen. Die zit rond de € 330,--. Dat schijnt echt een van de betere statieven te zijn. Met een max.draagkracht van 50 tot 60 kg.
                    De Report kost ca. € 180,-- maar heeft een draagkracht van 15 tot 25 kg. En daar zit je met montering, tegengewicht en telescoop al snel op. Zeker met een HEQ5 en een 10 inch Newton. Mijn TAL refractor met Vixen GPE en contragewicht weegt al snel 15 kg. Dus ik ga ook voor de UNI.

Commentaar

Ik heb de UNI 28 en moet zeggen dat het een super stevig statief is. Ik heb hem al een jaar of vier en er is niks aan. Ik stoot nl. nu en dan ergens tegen aan met het statief en er zit nog geen krasje in.
                      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ja, die UNI 28 wil ik ook kopen. Goed lang voor gebruik met een refractor. Kan rechtstreeks bij Berlebach worden besteld.

Waar heb jij het statief gekocht Jefke?

Commentaar

Ik heb de mijne op de ATT Messe gekocht bij Lichtenknecker Optics. Berlebach stond er ook maar er waren wat problemen. Ze wisten niet of een EQ5 er direct op kon en ze konden geen Engels spreken.
                          Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Werken...
                          X