Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Schmidt over Schmidt

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Schmidt over Schmidt

<embed id="VideoPlayback" align="middle" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=1705452889996886201&hl=nl" quality="best" bgcolor="#ffffff" scale="noScale" salign="TL" FlashVars="playerMode=embedded"> </embed>
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Leuk Nop! Weer eens wat anders dan lappen tekst en foto's

Commentaar

Leuheuk!!! Filmpjes zijn leuk! Foto's zeggen meer dan duizend woorden, maar filmpjes zeggen meer dan duizend foto's. Ik zie mogelijkheden! (astrowiki-filmarchief)
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mooi gemaakt Nop! Knappe kijker die C11
        The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool (Richard Feynman).

Commentaar

Top Nop!

Commentaar

GE-WEL-DIG!! Helemaal Nop dit haha.

Origineel geplaatst door Nop
            En dat wil jij niet
            Sommige mensen noemen me lui, maar ik ben gewoon niet zo handig
            Zeurmodus;
            Het is knobs met een stille k.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ziet er tof uit, heb alleen twee opmerkingen:
              Een Schmidt Cassegrain hoeft helemaal niet kort te zijn, kijk maar eens naar de SCTs van Lichteknecker.
              Ook hoeft de lichtweg in een Schmidt helemaal niet gevouwen te zijn, zie maar een Schmidt-camera.
              Dit is geen undersign.

Commentaar

Leuk! Vooral om de stem te horen van iemand die je alleen van de foto's kent. Misschien dat anderen ook wat willen vertellen over hun type scope.
                Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
                Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Origineel en leerzaam. Als ik zo deze Schmidt Cassegrain zie, begin ik er spijt van te krijgen dat ik mijn Meade LX10 Schmidt Cassegrain een jaar geleden heb verkocht. Alleen die lange afkoeltijd vond ik lastig. Maar goed, dan kun je de kijker inderdaad het beste in een (onverwarmde) schuur neerzetten.

Alle complimenten dus voor deze video.
                  Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

dankje voor 't delen, misschien meer mensen bereid om tips zo duidelijk te maken? naar mijn mening is het een hele handige en heldere manier...

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                      GE-WEL-DIG!! Helemaal Nop dit haha.

En dat wil jij niet
                      Sommige mensen noemen me lui, maar ik ben gewoon niet zo handig
                      Zeurmodus;
                      Het is knobs met een stille k.
                      id, je spreekt het uit als "nohbs"
                      Dit is geen undersign.

Commentaar

Leuk filmpje Nop, misschien een idee om ala Any's Shot Glass filmpjes te maken over bijvoorbeeld het collimeren van telescopen en uitlijnen van de poolas, maar dan in het Nederlands voor in de Astrowiki ?

Commentaar

Misschien wel. Het is ook leuk als anderen het doen. Dan verschijnt het wel op de wiki ipv hier. Ik vind Andy enorm commercieel tegenwoordig. Het is één grote Orion reclame. Jammer.
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Yigal
                            Ziet er tof uit, heb alleen twee opmerkingen:
                            Een Schmidt Cassegrain hoeft helemaal niet kort te zijn, kijk maar eens naar de SCTs van Lichteknecker.
                            Ook hoeft de lichtweg in een Schmidt helemaal niet gevouwen te zijn, zie maar een Schmidt-camera.
                            Dat is waar, maar dat is buiten de scope van het filmpje. Er zijn altijd uitzonderingen op alles te vinden.

Commentaar

Ja Andy is wel errug commercieel aan het doen, vind ik ook.

Commentaar

Werken...
                              X