Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

TS Newtonian 114/900 (nieuwe versie)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

TS Newtonian 114/900 (nieuwe versie)

Beste astroforumers,

Deze middag is mijn splinternieuwe TS Newtonian 114/900 binnen gekomen.

Wellicht weten enkelen dat deze een groene tube hoort te hebben, maar sinds deze week is hij in een wit jasje te bestellen! Voor de rest is er niets veranderd, maar hij ziet er in ieders geval een stuk stoerder uit naar mijn mening.

Ik ga nu eens proberen de EQ-3 montering in elkaar te prutsen, aangezien deze in een tal van dozen verspreidt zit. Maarja, alles over voor een hoop plezier! :P

Tevens heb ik bij deze scope een TS Superview 32mm en een bijpassende T2 M55 ring voor mijn Panasonic DMC FZ-30 (hence the typenamen), alleen nu nog kijken of er iets zinnigs gefotograffeerd mee kan worden!

Zodra het beestje dus helemaal in elkaar staat zal ik wat foto's van het nieuwe type showen (en hopelijk ook de eerste maanfoto's er mee!)

Bij deze de foto's van een witte, in elkaar gezette TS 114/900 Newtonian . Er moest flits gebruikt worden dus sorry voor weerspiegeling .

Wellicht heeft iemand ervaring met de oude groene tube en ziet wellicht wat vernieuwingen?

De laatste foto is tevens een foto van de huidige maan (20:48). Kort daarna is het ineens weer bewolkt geworden, dus het is maar vlug-vlug gegaan . Kwaliteit is echter ook wat minder dan zou moeten aangezien ik nog wat met mijn camera moet experimenteren (en daarvoor is dus een heldere hemel nodig )

Commentaar

Daar zul je vast wel een tijdje plezier van hebben!!
      Het is een Astro-3 montering btw, vergelijkbaar met een EQ-2 geloof ik.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

ah nouja, het is een 'EQ' montering, maarja.. ik ben er blij mee

Commentaar

De balans klopt niet - de buis moet veel meer naar voren. Eigenlijk moet alles blijven staan met alle knoppen los.
          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Heel goed dat ze van groen naar wit zijn gegaan. Natuurlijk maakt het in het donker niet uit maar dat betekend niet dat je die dingen spuug lelijk mag maken. Persoonlijk vind ik dat hamerslag ook verboden moet worden maar goed.. Heel veel plezier met de nieuwe kijker!
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

gefeliciteerd met je aankoop Eruthos. Hij ziet er profi uit!
              150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
              Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ziet er niet verkeerd uit jeroen, hopelijk krijgen we snel wat beter weer zodat je kunt experimenteren met je camera, veel succes alvast. Ik kan trouwens niet wachten tot mijn kijker binnen is :P
                God is love. Love is blind. Ray Charles is Blind. Ray charles is God!

Commentaar

Hehe dit doet me denken aan mijn ervaring toen ik voor het eerst mijn elfje uitpakte. Het zijn prachtige telescoopjes, niet te groot, niet te klein, goed draagbaar en ze staan garant voor jarenlang waarneemplezier. Ik mag mezelf toch al een redelijk ervaren amateur noemen maar mijn 114mm newton gaat nooit de deur uit ! O ja, ik zou er toch baader solar folie voor kopen. Kan je overdag de zon waarnemen.

Commentaar

Werken...
                  X