Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bijzondere C5

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bijzondere C5

Joepie de poepie,

Ik heb gisteren een heel bijzondere C5 te pakken kunnen krijgen. Het is er namelijk een met een F6 waarde.

Er zitten ook nog oculairen, zonnefilters, dauwkap en een origineel koffertje bij.

Ben benieuwd hoe dit telescoopje presteerd. Hij is leuk voor totaal beeldjes en voor zon en maansverduisteringen alswel voor deepskyfotografie.

Groetjes Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Jeetke, is dat een origineel witte? De oermodellen van Celestron waren wit. Daarna oranje, daarna zwart, daarna grijs en nu plastic
    f6? Is ie aangepast?
    Dat is zeldzaam!! Gefeliciteerd!!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hoi,

Origineel waren dez zwart. Dus hij zal geverfd zijn. Maar goed Daar heb ik niet zo probleem mee.

De F6 versie is ook gewoon een tijdje te koop geweest. Maar ze zijn vrij zeldzaam. Tik maar eens in op google. je vindt ze bijna niet.

Of hij goed presteerd weet ik niet. Maar alleen al om te hebben vind ik al gaaf. En als volgtelescoop is hij ook uitstekend geschikt.
      Hmm, past mooi op mijn C9

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

pas op met de doosjes en de koffers der zit kl......weer in echt waar maak ze niet open.
        "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Origineel geplaatst door 130 mm andre newton
          pas op met de doosjes en de koffers der zit kl......weer in echt waar maak ze niet open.
          Heb ik iets op bedacht. Een automatisch vacuumslechtweerafpompsysteem.

Gr Arend

Commentaar

Die doosjes zitten meestal alleen bij nieuwe telescopen, bij tweedehands zijn ze al veel eerder geopend en is de kracht er af.

Leuke telescoop, het brandpunt lijkt me wel een beetje kort voor de zon en de maan, die is toch 762 mm als ik het goed heb uitgerekend ?

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
              Die doosjes zitten meestal alleen bij nieuwe telescopen, bij tweedehands zijn ze al veel eerder geopend en is de kracht er af.

Leuke telescoop, het brandpunt lijkt me wel een beetje kort voor de zon en de maan, die is toch 762 mm als ik het goed heb uitgerekend ?
              Ja, maar ik bedoel dan ook geen hoge resolutie foto's maar meer overzichten.

gr Arend

Commentaar

C 5

Zo'n telescoop is makkelijk mee te nemen naar het buitenland (vliegtuig, als handbagage) als er een totale eclips is. Voor deepsky kun je wat grotere bojekcten fotograferen.

Veel succes en gefeliciteerd met je telescoop.
                clear skies !!!!

Commentaar

Gefelciteerd Arend, probeer daar maar eens je CCD aan te hangen.

Origineel geplaatst door Nop
                  Jeetke, is dat een origineel witte? De oermodellen van Celestron waren wit. Daarna oranje, daarna zwart, daarna grijs en nu plastic
                  f6? Is ie aangepast?
                  C5 is al een kleine tijd uit de handel, dat deze een nieuwe slag maakt bij de omni's blijft de hamvraag.

link naar omni's : http://www.celestron.com/c2/product....=63&ProdID=432
                  Bresser Hunter 10-30x50
                  Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Origineel geplaatst door NFS'ke
                    Gefelciteerd Arend, probeer daar maar eens je CCD aan te hangen.

Origineel geplaatst door Nop
                    f6? Is ie aangepast?
                    C5 is al een kleine tijd uit de handel, dat deze een nieuwe slag maakt bij de omni's blijft de hamvraag.

link naar omni's : http://www.celestron.com/c2/product....=63&ProdID=432
                    Ja maar dat is dus weer een F10. Zoals ze altijd zijn geweest.
                    Deze is F6. En dat maakt hem zo bijzonder. Nu maar wachten tot hij komt.
                    Ik heb hem gekocht in Duistland.
                    gr Arend

Commentaar

Die Omni's zullen of een degelijk succes worden of een grote flop. :P
                      Bresser Hunter 10-30x50
                      Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Origineel geplaatst door NFS'ke
                        Die Omni's zullen of een degelijk succes worden of een grote flop. :P
                        Tja, jammer dat de refractors geen apo's zijn. Een 120mm F 8,4 ED zou ook leuk zijn.

gr Arend

Commentaar

Zelfs een 80mm ED zou ik niet op een EQ-3 zetten :P
                          Bresser Hunter 10-30x50
                          Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Hij ziet er spannend uit Arend!

Volgens de foto heeft ie geloof ik wel een obstructie van-heb-ik-u-daar! Maar fotografisch is dat natuurlijk no problemo!

Waar heb je hem gevonden?
                            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
                              Hij ziet er spannend uit Arend!

Volgens de foto heeft ie geloof ik wel een obstructie van-heb-ik-u-daar! Maar fotografisch is dat natuurlijk no problemo!

Waar heb je hem gevonden?
                              Ja dat klopt. Ik zie wel of het wat is. Is zowiezo leuk om te hebben en als volgkijker is hij ook zeer geschikt. (perfect brandpunt)

Ik heb hem gevonden op astronomie.de

gr Arend

Commentaar

Werken...
                              X