Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

HELP mijn c8 staat op z'n zij

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

HELP mijn c8 staat op z'n zij

Wie kan mij helpen naar mijns inziens staat mijn scoop op z'n zij gemonteerd d.w.z de beugel die aan de scoop zit moet een kwart slag worden gedraaid.
    Nu heb ik al geprobeerd om hem los te draaien, er zitten twee kruiskopschroefjes in de onderkant maar als ik die losdraai blijft de beugel onwrikbaar vastzitten. Dus als er mensen zijn met kennis van een c8 of een handleiding dan houdt ik me aanbevolen
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Volgens mij (maar wie ben ik) hoef je je niet zo druk te maken.

Je kunt je visual back toch draaien?
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Commentaar

Hij staat inderdaad niet zoals hij hoort te staan, maar dat komt volgens mij voornamelijk omdat er een verkeerde dovetailplate onder zit.

Dat stickertje wat voor bij de corrector plaat zit heb ik mooi bovenop de buis zitten en de merkjes aan de zijkanten.

Ik heb mijn dovetailplate gekocht bij TS, ze zijn niet echt goedkoop, ga maar uit van een 40 euro.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

maar de dovetailplate moet je dus kunnen verwijderen zoals ik al zei met de twee schroefjes eruit zit hij nog steeds vast
        "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Dat is NIET de originele bevestiging! De dovetail van de c8 ziet er sowieso niet zo uit (geen enkel model), dit is een zelfbouwprojectje om een non-vixen montering te koppelen aan de c8. Ergste scenario: dovetail is vastgeschroefd en de boutjes zitten achter de spiegel aan de binnenkant. Draai je spiegel helemaal naar achter (linksom focussen dus) en kijk eens of er wat zit..
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Kun je anders nog een paar close-up foto's schieten?
            Zonder de montering als het kan.
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

hoe bedoel je non-vixen?

Commentaar

Vixen maakt al jaren de 'standaard' dovetailhouder (een zwaluwstaartverbinding)
                Op jouw (vixen??) montering is deze nog niet aanwezig. De montering op de foto was bedoeld voor ringen en niet voor een dovetail. Dat betekent dus dat het geen standaard-C8 bevestiging is maar een zelfbouwbevestiging.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

ok, dat klopt maar deze montering is ong 9 jaar oud en toen leverde vixen op SP-DX wel een dovetailhouder maar op de SP niet.
                  Dit las ik ergens toen ik op vixen aan het googelen was.

Het probleem waar ik mee zi is dat de bevestiging op de scoop is vast gelijmd met een soort kit door de vorige eigenaar (zelfbouw dus), en nu zit dus de bevestiging van de zoeker op een ongunstige plek, je zit er steeds met je hoofd tegen aan

Commentaar

Ik heb de dovetail (zelf vakkundig aangepast ) op de C8 zoals wél de bedoeling is, maar heb nog steeds last dat de zoeker bij "ingewikkelde standjes" soms erg in de weg zit.
                    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                    Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
                    X