Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Yeeha newton krijgt een zusje erbij

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Yeeha newton krijgt een zusje erbij

De newton krijgt er een zusje bij,

Een lezenscoop van 102mm f 660 van TS op een Astro-5 montering.

Hoop dat ik hiermee leuke dingen kan gaan zien. En later wil ik hem als volgkijker gebruiken.

Gr Arie
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Congrats ArieV met je nieuwe kijker! Is dat die van Marktplaats?

Commentaar

yep,

Hij heeft de factuur er nog van...de scoop komt uit 2004 en had toen een waarde van 655,- incl barlow occulairen en filters

Commentaar

hmmm... duidelijk. Dat is tevens je zwaardere montering die je zocht zeker Arie

feli!
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Yes !!

Ik stuur de montering woensdag naar je toe

Commentaar

Gefeliciteerd Arie!
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Gefeliciteerd met je aankoop! Helaas wilde de verkoper de scope niet
              naar mij opsturen, dus ben jij de mazzelaar geworden! :P

Ik verwacht natuurlijk een uitgebreide First Light!

Groetjes en veel plezier met je nieuwe scope,

Bandit
              Achromatologisch

Commentaar

Prima keuze lijkt me, zowel telescoop als montering. Veel plezier ermee. Mocht je nog advies/hulp nodig hebben bij het verbeteren van de montering dan hoor ik dat wel. Ik kan wel wat tips geven die je het direct een stuk makkelijker kunnen maken.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Gefeliciteerd met de kijker!

Dit is de kijker die iemand anders op dit forum ook wou kopen. Jij bent hem voor geweest blijkbaar.
                  - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                  - EQ3, aandrijving + poolzoker
                  - Bresser 10x50
                  - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Bij deze een foto van de scoop (ik ben een blij man 8) )

Commentaar

Gefeliciteerd Arie!
                      Ikzelf vond het ook een zeer aantrekkelijk aanbod. 't Is dat ik al een 10cm F5 refractor heb, anders had ik het ook wel geweten.
                      Een prachtige kijker om met lage vergrotingen de melkweg af te speuren en wie weet ook wel bij hogere vergrotingen.
                      Wacht maar tot je van de zomer met een lage vergroting en een UHC of OIII filter de sluiernevel of de noord amerika nevel ziet. WOW!!!
                      En nu natuurlijk de rosette....
                      30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Hoi Arie, prachtige telescoop! Hier ga je veel plezier aan beleven met het verkennen van de melkweg! En een geweldige kijker om zo snel even buiten te zetten.

(ik heb je foto trouwens wat kleiner gemaakt omdat hij de opmaak van het forum uit z'n verband trok)

Commentaar

Goeie aankoop voor weinig geld en natuurlijk mooie donkere nachten op Vlieland (net zoals bij mij op Schiermonnikoog).
                          Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Allereerst: weg met dat statief. Gatverdamme. Is dat standaard bij een Astro-5? Zonde van de montering!

Maarreh... gefeliciteerd, hoor. Da's een fraai scoopje.

,xtG
                            .tsooJ
                            Ich bin ein Kollaser.
                            http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Bedankt Skykuy !!! wist niet hoe ik hem moest verkleinen.

Maar wist niet dat deze ook geschikt zijn voor deepsky, dacht eigenlijk alleen planeet.
                              Maar dit is een archromaat lenzenkijker maar wat houd dit precies in ?? heeft dit met de lens te maken. En is deze ook geschikt voor fotografie

Commentaar

Werken...
                              X