Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

montering voor fotografie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

montering voor fotografie

Sinds enige tijd ben ik bezig met astrofotografie, nu eerst nog met eenvoudige middelen (bresser messier 130-1000 met originele mon 1 montering) hier kun je foto's mee maken maar daar is het ook mee gezegd. Voor visuele observatie voldoet hij maar voor fotografie is hij niet geschikt.
    Dus voordat ik over ga tot de aanschaf van een andere telescoop wil ik eerst mijn montering goed voor elkaar hebben.
    Zelf weet ik zolangzamer ook wel wat goed is, maar moet ook rekening houden met m'n budget.
    Ik wil zo ongeveer een 1000 euro uitgeven voor een montering.
    Hij hoeft geen go-to te hebben maar moet wel goed kunnen volgen.
    graag zou ik jullie mening/ervaring willen weten over de vixen gp-d astrofoto zoals te koop bij T-S http://www.teleskop-service.de/Vixen...ierung.htm#GPEdeze past ook in m'n budget en wat ik erover gehoord heb moet de kwaliteit ook goed zijn.
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

De kwaliteit van die vixen is ongetwijfeld goed. Alleen vind ik hem voor zo'n kleine montering wel best duur.

Wat je ook kan doen is een heq-5 kopen. Hiervan het vet vervangen en de mcu update installeren. Kom je op ongeveer 650 - 700 euro uit en dan heb je een flinke montering die toch nog draagbaar is. En met de mijne kan ik met een ti ta tovernaar poolafstelling 2 minuten belichten.

Commentaar

De vixen draagt ongeveer 10 kilo als ik, zou dit niet genoeg zijn?
      En de besturing van de vixen is zoals ik het lees speciaal voor de fotografie, en heeft ook pec.
      Of is de eq-5 gewoon beter?
      "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Hallo,

Ikzelf heb een Vixen GP-E De GP-E is de gewone Vixen GP alleen dan zonder setting circles, Die kun je uiteraard er nog los bij kopen...

De kop is ontzettend goed ! Weinig volgfouten en hij loopt meteen goed right out of the box om het zo maar eens te zeggen
        Het statief is uitermate slecht ! evenals het aluminium statief van Vixen...
        Ikzelf heb een Berlebach bij gekocht Lekker stevig en toch transportabel !

Het maximale gewicht wat er opkan voor astrofotografie is zo`n 10 kilo... Meer niet...

Hoewel ik de mijne nu te koop heb kan ik echt zeggen dat dit een aanrader is !

Zie foto`tje...

Grtz,
        Feddrik
        Grinding is a cavemen`s job, eat well, sleep well and word like hell !

John Dobson.

Commentaar

Werken...
        X