Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Slechte ervaring met Robtics

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Slechte ervaring met Robtics

Beste mensen,

Graag zou ik jullie mening willen horen over het volgende:

Mijn Skywatcher 80 mm ED heb ik gekocht bij Robtics

Kort geleden bleek dat de focuser defect was. ( draaide niet meer in)
    Na telefonisch overleg en bevestiging per mail werd afgesproken
    deze te vervangen door een nieuw exemplaar. (kosteloos)

Ik stuurde de oude focuser op en enige dagen later kwam het nieuwe
    exemplaar.
    Echter deze bleek precies hetzelfde defect te hebben.
    Bij conrtole bleek het om mijn eigen verstuurde exemplaar te gaan.
    Telefonisch werd mij medegedeeld dat ik misschien een beginner was die
    niet weet dat je de stelschroeven aan kan draaien.
    Daarom had Rob dat even gedaan.

Uiteraard had ik dat zelf ook al gedaan dus het defect was van een andere orde.
    Maar als er zo met klanten word omgegaan maak ik mij zorgen.
    Juist beginnende amateurs moet je goed voorlichten en niet klakkeloos
    zonder berichtje vooraf de focuser weer terugsturen.
    Ook het feit dat afspraken niet worden nagekomen ondanks de belofte
    een nieuw exemplaar te sturen vind ik treurig.
    Een berichtje vooraf dat het geen nieuw exemplaar was had ik wel
    zo netjes gevonden.
    Hoe veel, vooral beginnende amateurs, worden op deze manier behandelt?

Er is mij wederom een nieuw exemplaar beloofd dus ik hou jullie op
    de hoogte.

groet,
    Bert
    Heimwee naar mijn oude 75 mm f 1200 Polarex

Noem de firma maar gewoon WEL. Goede klantenservice is waar je voor betaald, krijg je dat niet dan voorkom je in ieder geval dat anderen hetzelfde overkomt. Als een bedrijf prima service leent verdienen ze een compliment, kan het beter dan moet dat ook gezegd kunnen worden.

En als die firma het dan vervelend vindt om een slechte naam te krijgen en op een forum genoemd te worden... dan is dat hun eigen schuld en is hun klantenservice in het vervolg hopelijk beter. We hebben het op dit forum toch ook over defecte Lidl/Meade telescopen?! Nou dan..!
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ik zou de naam kunnen noemen maar ik heb tot op heden nog geen slechte ervaringen
      over deze firma gehoord.
      Ik wil ze dus nog niet aan de hoogste boom hangen.
      misschien was het een "ongelukkige samenloop van omstandigheden".
      Ik wil wel onder de aandacht brengen dat niet alleen TS dozenschuivers zijn maar dat dit
      in Nederland ook gebeurt.
      Zo veel mogelijk verkopen maar bijna of geen oog hebben voor persoonlijke service.
      Ik zal in ieder geval geen zaken meer doen met deze firma.

Commentaar

Gelijk heb je... 't Is misschien wat principieel, maar als ze je in ruil voor je centen geen service verlenen, dan geef je die centen toch liever aan iemand die je wel nog graag een keer terug ziet komen! Op die manier laat je de klantonvriendelijk-maar-geen-dozenschuiver's in ieder geval niet rijk worden van jouw geld.

Commentaar

Toch maar eventjes naar "telescopen en verrekijkers" verplaatst .

Commentaar

Vandaag een nieuw exemplaar ontvangen van Robtics.
            Ik kon mijn eigen niet geloven.

Al het rubber van de focus wieltjes is beschadigt en gescheurd. (alle twee)
            Viltstift streep op het witte gelakte gedeelte.

Wederom is dit geen nieuw exemplaar en wordt ik opgezadelt met een kapot exemplaar.
            Foto s zal ik zo z.s.m. hier plaatsen.
            Dit valt me zeer tegen!!

Commentaar

Ik vind nu niet dat er gezegd moet worden dat enkel TS dozenschuivers zijn. Uiteindelijk zal dit zo zijn bij iedere winkel. Ik heb al meermaals langdurig gemaild met TS over bepaalde produkten zonder ze effectief aan te kopen. Telkens werden mijn vragen goed beantwoord zonder mij te pushen tot aankoop. Zonder prietpraat errond.

Persoonlijk vond ik je reactie eerst wat overdreven omdat ze dan toch een nieuwe focusser opstuurden. Nu blijkt deze echter beschadigd... Ik ben eens benieuwd hoe de focusser eruit ziet.

Edit: ik zie net dat je het ook al over dozenschuivers gehad hebt. Ik had deze post blijkbaar gemist.
              Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Mhmm, das slordig. Maar om nou meteen te zeggen dat Robtics een slechte firma is vind ik een beetje te ver gaan eerlijkgezegd, ook al begrijp ik dat 't erg vervelend is.

Commentaar

Telescoopzaak, kledingzaak, computerzaak.....het maakt niet uit. Het begint allemaal klein en zeer klantgericht. Naarmate de zaak groeit gaat de dienstverlening omgekeerd evenredig naar beneden. Dat geldt al jaren voor Teleskop Service (hun service is een ramp en als je ook maar een woord van kritiek levert wordt onze Wolfie heel erg boos en vervelend) en nu schijnbaar ook al voor Robtics. Hopelijk blijft het bij een incident.

Wel vind ik persoonlijk dat de eigenaar van Robtics erg veel babbelt en schrijft en soms tegenstrijdige informatie verstrekt. In een mail naar mij ontraadde Rob mij in alle toonaarden de aankoop van een TS refractor (dat zou troep zijn). Even later hoor ik van iemand anders (naam bij mij bekend) dat diezelfde Rob hem een TS refractor probeerde te verkopen. Tja dat zet je toch tot nadenken.
                  Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Inderdaad cjboer... Daarom geef ik mijn geld niet aan personen of instanties die mij niet de service kunnen (willen!) geven die ik van ze verlang. Waarom zou je mensen JOUW geld willen laten verdienen als ze er niet voor teruggeven wat je verwacht....?

Niet dat ik hiermee wil zeggen dat die of die firma slecht is, ik bedoel het slechts in het algemeen en niet specifiek tegen een bedrijf. Het gaat toch om een goed product en goede service. Of niet?
                    Hopelijk kan een forum als dit zowel de verkoper als de klant laten zien waar je je geld het beste kan besteden. Dat is enerzijds reclame (positief maar soms ook negatief) voor een bedrijf, anderszijds een stukje garantie voor ons kopers.

Commentaar

Jefke,
                      de beide focusers waren absoluut niet nieuw.
                      Ze werden beide zonder originele verpakking verzonden d.w.z. los in een doos.
                      Bij het exemplaar van vandaag zijn de beschadigingen van afstand overduidelijk.
                      Er is overduidelijk geen aandacht aan besteed.
                      Er is tot 4 maal toe beloofd een nieuw exemplaar te sturen .

Commentaar

Mhmm, das slordig. Maar om nou meteen te zeggen dat Robtics een slechte firma is vind ik een beetje te ver gaan eerlijkgezegd, ook al begrijp ik dat 't erg vervelend is.
                        Naar mijn mening kan iedereen een fout maken. Ik zou
                        zelf voor ik de focuser verstuurde deze even goed controleren,
                        zeker als we tot 4 maal toe telefonisch en via mail zijn overeen-gekomen
                        om een nieuwe te sturen.

Ik heb vorig jaar bij Robtics een 20 x 80 apo verrekijker gekocht en een TMB 6 mm.
                        De ED 80 incl. acc koste mij 598 Euro.
                        Het gaat mij niet om de bedragen maar om het feit dat je zo niet met
                        je klanten omgaat.

Commentaar

Om dit onderwerp iets breder te maken: Kennen jullie dat Amerikaanse bedrijf dat er bekend om staat niet uit te blinken in klantenservice? Juist, die. Meade. Deze link is wel interessant: http://www.meade.com/nasdaq/investor...les/frame.html

Ze zien de verkopen achteruit hollen en hebben een miljoenenverlies moeten incasseren. Als ze nou wat beter voor hun klanten hadden gezorgd...

Commentaar

Valt mij tegen van Robtics, ben er een keer geweest leuke vent. Wel een typisch geval van Haagse bluf met zijn uitspraken van de grootste van Nederland (Althans anderen zeggn dit dan volgens Rob)

Ik zou er behoorlijk ziek van zijn als het mij zou overkomen. Als je duidelijk dingen afspreekt dan mag je ervanuit gaan dat ze nagekomen worden.

Groet
                            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Het valt mij zeker tegen, zeker gezien hun kreet van:
                              door amateurs voor amateurs.
                              Ik zal vandaag weer een mail sturen waarin ik vriendelijk zal verzoeken
                              alsnog een nieuw exemplaar, zonder beschadigingen e.d en goed
                              werkend te sturen.
                              De twee defekte focusers gaan deze week nog retour. (weer 6.20 euro)

Kort na de aankoop is trouwens nog iets voorgevallen.
                              De kijker kocht ik met div. acc tegen catalogusprijs. dus geen pakket
                              prijs.
                              Toen in de barlow wilde ruilen kreeg ik in eerste instantie te horen
                              dat ik niet de waarde van de barlow terugkreeg omdat hij een
                              "totaal prijsje" had gemaakt.
                              Een simpele optelsom leerde al snel dat het geen pakketprijs was
                              maar de normale catalogus prijs..
                              Uiteindelijk heb ik wel voor de waarde van de barlow een oculair
                              kunnen krijgen.
                              Gromm!

Commentaar

Werken...
                              X