Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Camera, met telescooplens

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Camera, met telescooplens

Beste,

Ik heb zojuist eindelijk een nieuwe camera gekocht, een canon 350D.
    Eigenlijk gaat deze camera niet gebruikt worden voor naar de lucht te kijken, maar toch wil ik het doen.

Nu zei bandit dat het mogelijk was om telescoop lensen te kopen voor cameras.

weet iemand een site, waar je telescoop lensen kan kopen voor de eos 350D?

en:

een 2x converter met een 50 - 500mm lens (100 - 1000).
    Is dat genoeg om een beetje te kijken? of is dat way to weinig?

Alvast bedankt!

Om te gaan observeren kan je beter een telescoop halen ipv een cameralens. Die cameralenzen zijn in verhouding stukken duurder.

Wat je wel kan doen is je camera op je telescoop aansluiten met een t-adapter. Maar observeren door een camera is niet te doen...helaas.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
      Om te gaan observeren kan je beter een telescoop halen ipv een cameralens. Die cameralenzen zijn in verhouding stukken duurder.

Wat je wel kan doen is je camera op je telescoop aansluiten met een t-adapter. Maar observeren door een camera is niet te doen...helaas.
      hm, erg jammer.
      als je dan een camera aansluit, moet het dan ook een grote lens zijn? dus 400+mm of maakt het dan niet meer zoveel uit?

En is er een beetje goedkope telescoop waar je beetje planeten mee kan bekijken en een camera op aan kan sluiten?

Commentaar

Asmooh heeft als werk/hobby fotografie; Hij wil er een lens bij kopen om
        misschien (ook) planeten en deepsky te fotograferen.. (toch?)

De lens welke hij mij liet zien moet een slordige 750 euro opbrengen,
        waarna ik de opmerking maakte dat hij voor dat geld net zo goed een
        telescoop kan kopen om zijn camera op aan te sluiten.

Ik dacht dan aan een Mak ofzo.

Dit heb ik vluchtig gevonden bij Astroshop:

Zenitstar FD 80 voor 899. (kost wat, heb je ook wat)

En wat kleiner:

Zenitstar OD 66 voor 222.

Voor allebei heb je nog extra een T-Ring voor je EOS 350D nodig..

Groetjes,

Bandit
        Achromatologisch

Commentaar

En als je er door wil fotograferen ook een field flattner. Anders krijg je wazige hoekjes in je foto's.

Voor de rest zijn dit heel goede telescopen/cameralenzen. Fit&finish is top bij WO, en de optiek ook. Alleen wel zonder autofocus :P

Commentaar

Voor die ZS 80 FD heb je die FF niet zozeer nodig , die heeft van nature al een vrij vlak beeldveld .
            Wel helpt die FF om de brandpunt iets te verkorten , wat de beeldveld soms ten goede komt .

Commentaar

Werken...
            X