Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Reputatie en mening over verschillende scope bouwers

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Reputatie en mening over verschillende scope bouwers

Hoi mensen,

Ik ben me nog steeds aan het inwerken in the scope lore.

Maar ik vraag me af wat zo een beetje de geluiden zijn over de bouwers van onze telescopen.

Voor zover ik nu weet is Meade niet altijd geliefd. Mede doordat ze massaproductie doen en hun afwerking niet altijd even goed is.

Celestron word vaak de hemel ingeprezen. (goede kwaliteit)

Orion weet ik niets van.

Bresser nog minder. (Is van Meade toch)

Zhumell lijkt me ok....maar weet ik ook niet veel van.

Moonfish lijkt me goede prijs kwaliteits verhouding, maar is nog onbekend.

GTO is best value for money, schijn ik overal te lezen.

Ik zou graag weten wat jullie ervan denken en gehoord hebben. En welke goede bouwers ik miss. (Die hier in nederland verkrijgbaar zijn)

(Ik heb het hier ook specifiek niet voer de high end bouwers als WO, TEC, Takashi, TAL, Vixen etc, Maar meer over de betaalbare bekendere scope bouwers)

Nic
    Ervaring is de som van de gemaakte fouten

De meeste objectieven van Orion, Meade en Celestron komen uit de zelfde massaproductielijn. M.i. is er daarom ook bijna geen verschil in kwaliteit tussen deze ontwerpen. Persoonlijk geef ik toch een voorkeur aan Orion omdat ze een, naar ik heb begrepen, een goede nazorg hebben.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Hey Hallo !

Ik heb al heel wat telescopen door de handen gehad, Tal, Orion Celestron Skywatcher Vixen en noem maar op...
      De meeste telescopen die ik heb gehad voldeden wel aan mijn verwachtingen, Zowel optisch als mechanisch en visueel alswel fotografisch... MAAR
      Ik ben nu in het bezit van een Orion UK ( Engelse versie ) Als je die telescoop naast een Celestron of Meade zet kun je het verschil wel degelijk merken, Ik zeg niet dat Celestron en Meade telescopen niet goed zijn, maar qua optiek is er wel degelijk verschil...

Meade en Celestron zijn naar mijn mening te veel bezit met technische snufjes, Meade bijvoorbeeld heeft telescopen met GPS, Die GPS moet wel betaald worden, om de kosten voor de telescoop zo laag mogelijk te houden doen ze er maar wat minder optiek in ( Slechtere aluminiumlaag bijv )
      Orion UK word met de hand in elkaar gezet, De spiegels worden stuk voor stuk nauwkeurig getest en dat durft Orion te bewijzen ! Bij aanvraag sturen ze een spiegeltest mee...
      Mechanisch is Orion niet veel beter of slechter dan andere telescoopmerken, Orion daarentegen heeft wel meer oog voor detail ! ( Goudkleurig hardware bijvoorbeeld )

Hoewel ik mijn telescoop nu te koop heb, Ben ik nog steeds onder de indruk van de kwaliteit !

Moraal van dit gelul: Spaar wat langer door en koop in n keer een goede telescoop !

Grtz,
      Feddrik.
      Grinding is a cavemen`s job, eat well, sleep well and word like hell !

John Dobson.

Commentaar

Van Orion Optics heb ik al gehoord dat het soms wel eens durft misgaan met de standaard versies. De upgegrade spiegels zijn wel dik in orde. Mechanisch laat het soms ook wat de wensen over.
        GSO is ook heel goed, en je kan ook een upgegrade versie (deluxe)kopen.
        Persoonlijk vind ik dat je krijgt waar je voor betaalt.
        Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Werken...
        X