Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Review Heq-5

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Review Heq-5

Ik heb een reviewtje geschreven over de heq-5 montering. Hij staat op de wiki.

Interessante review Skyguy!
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Leuk! Met een beetje Synta-modden kom je een heel eind voor weinig geld!
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hou persoonlijk niet zo van uitroeptekens, smilies en woorden als Úl cheapo in reviews, maar verder wel een degelijke review. Het is natuurlijk een review (en dus persoonlijk) maar hou het wel een beetje professioneel. Ben misschien wat kritisch maar ook vind ik de verhouding tekst/foto teveel naar foto hangen. Sorry!
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
          Leuk! Met een beetje Synta-modden kom je een heel eind voor weinig geld!
          Het is wel jouw synta mod

Hou persoonlijk niet zo van uitroeptekens, smilies en woorden als Úl cheapo in reviews, maar verder wel een degelijke review. Het is natuurlijk een review (en dus persoonlijk) maar hou het wel een beetje professioneel. Ben misschien wat kritisch maar ook vind ik de verhouding tekst/foto teveel naar foto hangen. Sorry!
          Een aantal foto's in een review beschouw ik niet al storend maar dat is voor iedereen persoonlijk

Commentaar

Ziet er goed uit Skyguy .

Commentaar

Review Heq-5

Mooi review!
              Ik heb een EQ6 met ook zo'n kastje met een fel groen lampje wat bij deepskyen lekker in je gezicht schijnt. Ik heb het lampje rood geverfd met speciale verf voor miniatuur autotjes etc. (kun je bij miniatuurtreintjesverkopers krijgen (mooi scrabblewoord)).
              Verf is ook handig om een rode zaklantaarn te maken.
              Het natrillen kun je sterk dempen met rubbers voor de wasmachine, bij de gamma te koop voor een paar euri. Je kunt die dempers natuurlijk ook voor een heleboel geld van Meade kopen.
              Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Je kunt het eenvoudig oplossen door het ledje uit te solderen en omgekeerd te plaatsen!
                dan is 'ie standaard rood en als je beweegt groen
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Goed gedaan Sky!
                  - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                  - EQ3, aandrijving + poolzoker
                  - Bresser 10x50
                  - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Top!
                    Dat 'cheapo' van het bedieningskastje vind ik wel meevallen. Ik heb hem inmiddels 367 maal op de grond laten lazeren en hij doet het nog steeds ;-)
                    En inderdaad: wie ooit dat groene lampje heeft verzonnen... Ik heb hem afgedekt.
                    30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Werken...
                    X