Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Apollo 6cm/ 910mm

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Apollo 6cm/ 910mm

Helaas heb ik m niet meer, de Apollo. Was mijn eerste scoopje. Wie van U kenners weet meer van het merk 'Apollo'? Was het wat?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Hoi Nop,

Ik heb nog een nieuwe liggen in de originele verpakking maar nog nooit opgebouwd.is van eind jaren zestig/begin jaren zeventig.
    Gemaakt door Towa/Japan en voorzien van een fraunhofer achromaat.Optisch zal het zeker goed zijn maar de montering is aan de lichte kant.Misschien moet ik hem maar eens in elkaar zetten......
    Overigens is het een 60/910mm en geen 60/950mm.

ClassicScopes
    WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Hé wat leuk! Nieuw in doos? Ik heb me altijd afgevraagd of het nu een 'warenhuistelescoopje' was of niet!
      Ik heb de titel ook even aangepast
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ze werden indertijd o.a. verkocht door fotozaken.De mijne komt met de naam van Revue/Apollo.Revue was een grote foto speciaalzaak met vele winkels in Duitsland en ook winkels in de Benelux dacht ik.
        Ook Mizar/Japan had een Apollo in het assortiment maar dit was een 68/1000mm.
        WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Werken...
        X