Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ontleden Polarex montering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ontleden Polarex montering

Hallo allemaal !

Ik ben sinds kort eindelijk in het bezit van een oude Polarex montering ( Ik heb al een 6cm Polarex op azimuthale montering ) het gaat om de EQ versie van de 10cm Polarex...

Nu heeft deze enkele kleine beschadegingetjes en moet hij eens nieuw vet hebben...
    Nu ben ik met deze montering vrij voorzichtig en zou dan ook graag weten of iemand anders al eens zo`n montering uit elkaar heeft gehaald ???

Alle reactie om Polarex zijn uberhaupt welkom !

Grtz,
    Feddrik.
    Grinding is a cavemen`s job, eat well, sleep well and word like hell !

John Dobson.

polarex montering

Ik heb zelf de lichtste polarex montering voor de 60mm. Gebruik 'm nu zoals je ziet voor een Skywatcher Mak.
    De opstelling is heel makkelijk zonder gevaar uit elkaar te halen en in te vetten. Wees er maar zuinig op. Ik ben er nog steeds heel tevreden over. Ook ik heb de nodige kleine beschadigingen maar alles werkt nog goed. Laat maar weten of je er nog vragen over hebt.

Commentaar

Oke, Zijn er misschien nog kleine dingetjes waar ik op letten moet ???

Groeten,
      Feddrik.
      Grinding is a cavemen`s job, eat well, sleep well and word like hell !

John Dobson.

Commentaar

ontleden Polarex montering

Niet dat ik weet. Bij mij is het zo dat de tand-wormwiel gewoon open is. De materialen zijn niet heel hard (moet ook niet) maar kunnen daardoor wel wat beschadigen. Beetje schoonmaken en invetten. Ik gebruik heel ordinair vet. De andere fijnregelingen kun je gewoon los draaien en invetten. Ik zou een beetje experimenteren met vet, het ene "glijdt" fijner dan het ander. De twee assen kunnen helemaal eruit en hebben in mijn geval een glijlager. Ook weer heel simpel. Ik weet niet hoe jou opstelling precies in elkaar zit.
        Nogmaals het zijn geweldige opstellingen. Misschien wat ouderwets maar erg degelijk (vind ik). Je moet je kijker wel redelijk balanceren.
        O ja: er zijn misschien meer echte deskundigen. Stuur maar even een mail naar mij als je dat wilt weten. Ik houd dit forum liever vrij van andere adressen.
        vanwolf1@xs4all.nl

Commentaar

Werken...
        X