Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

2 nieuwe productlijnen bij Celestron

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

2 nieuwe productlijnen bij Celestron

Hallo iedereen.
    Toen ik bezig was met een beetje te bladeren in de TS website zag ik tot mijn verbazing dat de Celestron Firstscope 90 EQ omgewisseld is voor een Celestron Astromaster 90 EQ.

http://www.teleskop-service.de/Celestro ... romaster90

Ik heb even bij optcorp gekeken en heb het volgende gevonden

http://www.optcorp.com/ProductList.aspx ... 0-602-1119

http://www.optcorp.com/ProductList.aspx ... 0-602-1122

Volgens mij zijn de Astromasters zoiets als de Firstscopes en de Omni XLT's zoals het minder goede van de Advanced Series.

Het enige wat ik trouwens direct aantrekkelijk vind aan de Astromaster 90 EQ zijn de aluminium focuserwieltjes.

Reacties graag

Edit skyguy : Gaarne geen Alarm oid in de topicnaam te gebruiken .
    Bresser Hunter 10-30x50
    Bresser Skylux 70/700

Getver, wat ziet dat ding er afschuwelijk uit zeg!
    Dat zenitprisma, dat tegengewicht, brrr.

En niet eens buisringen...

EDIT: Maar hij kost dan ook geen drol!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mijn idee. Zo op het oog allemaal plastic.
      Maar goed: 200 euro voor een 9cm is natuurlijk geen geld. Ze moesten duidelijk met een antwoord komen op de bresser messier...
      30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

250!!!

Commentaar

Het lijkt me niets. Een telescoop hoor grijs, zwart, wit of donkerblauw te zijn, geen buisringen, die tegengewichten. Bah. Ik vind dat Celestron zo echt z'n goede naam vergooit, eerst die skyshout, nu dit. Die NexStar SE serie lijkt me trouwens ook prul.

Zonde van de hobby

Commentaar

Mensen, sla nu allemaal eenvoudige Synta-kijkertjes in! Als dit zo doorgaat gaan we over tien jaar net zo'n spijt hebben van de verkoop van onze Skywatchertjes als sommigen van de verkoop van hun oude Polarexen. Newtons en goeie achromaten bestaan in 2015 niet meer, alleen nog maar plastic makjes met plastic goto. Plastic plastic plastic plastic. De olie kan mij niet vroeg genoeg opraken.

Commentaar

Het schijnt dat ze in mei uitkomen

Het hopen dat de Omni XLT's beter zullen zijn dan dedeze
              Bresser Hunter 10-30x50
              Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Jullie vinden die nieuwe kijker lelijk?
                Moet je deze eens bekijken!!

http://www.celestron.com/c2/product.php ... 4&ProdID=9

Wat een gedrocht! En wat een fantastische montering. Zo'n kijker wil je ook niemand aandoen...
                Lijkt een beetje een kruising van een telescoop en een spottingscope waar beide doelgroepen niets aan heeft

Commentaar

En daar gaat Celestron... Samen met Meade de richting de afgrond die Ebay heet.

Commentaar

sjongejonge, begin maar een productielocatie JWG kijkers in een oude boerderij en lever er een goed boekje bij.
                    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                      begin maar een productielocatie JWG kijkers in een oude boerderij en lever er een goed boekje bij.
                      Hmmm interessant voorstel Nop:
                      1 - wij (het thuisfront) zijn op zoek naar een boerderijachtige lokatie in het oosten van land.
                      2 - er is interessante vooruitgang te melden van het kunststofspiegel-front: de eerste 15cm protoypes zijn bijna gereed en over enkele dagen kunnen daar op eenvoudige wijze talloze reproducties van worden gegoten.

regel jij het "lever er een goed boekje bij" Nop?
                      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Allez, als ik het zo hoor zijn jullie hier allemaal eerder Omni XLT volk.

Witte EQ3 (waar hebben we dat gezien) met dikkere poten en buisringen...
                        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Zou er hier ook een 60mm versie van zijn ? Die kan je dan vergelijken met de aldiscoop :P
                          Bresser Hunter 10-30x50
                          Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Hé, ik heb net eens gaan kijken naar de productpagina van Celestron en ze hebben er de 2 hele reeksen opgezet, waaronder een 127 schmidt denk ik

http://www.celestron.com/c2/category.php?CatID=2

Mijn advies: Brol zeg ik u :smartass

Laat de (slechte :P ) reacties maar komen.
                            Bresser Hunter 10-30x50
                            Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Opgewarmde chinese kliek.

Commentaar

Werken...
                              X