Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Chinezen...het zou verboden moeten worden!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Chinezen...het zou verboden moeten worden!

Linkje

Weer zo'n alles in 1 geval...van celestron nogwel....

Blegh! Yuk! Zonde van het merk Celestron. Heeft iemand nog plakletters S-Q-T-R-A-U-E liggen?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Heeft Celestron dan niks van Meade geleerd?

Vrij baan voor GSO!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Vanaf 2007 heb ik een GSO 11
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wat is een GSO 11 Nop?

Wel leuk speledingetje.... als hij 50 euro had gekost dan . . .
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
            Wat is een GSO 11 Nop?
            Een flauwe woordgrap.

,xtG
            .tsooJ
            Ich bin ein Kollaser.
            http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Celestron, je wordt toch geen Meade-kloon..

Commentaar

Hallo? Celestron is nu eigendom van Synta -- en buiten telescopen hebben ze allang veel (niet eigen) materiaal verkast.
                Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Het ergste is nog dat een bedrijfje als Teleskop Service zich inlaat met de verkoop van dit materiaal.

Teleskop Service was vroeger (tot voor 3 a 4 jaar ) een redelijk goed bekend staand bedrijf, maar daar is niet veel van over gebleven. Wat dat betreft is pure commercie fnuikend voor de astronomie hobby en op den duur ook voor dit soort bedrijven (ze graven hun eigen graf en worden steeds meer een soort van Lidl onder de telescoopwinkels). Ik hoop dat bedrijven als Robtics en UpSky zich niet laten verleiden tot dit soort "praktijken" en gewoon goede waar, gericht op de serieuze amateur, blijven verkopen.

Overigens als je op de website van Orion USA kijkt, tref je soortgelijke aanbiedingen aan.

http://www.telescope.com/jump.jsp?itemI ... =HOME_PAGE
                  Celestron 102 mm ED en gemodificeerde Celestron C8, Orion 90mm refractor, Steiner (3x), Carl Zeiss Jena(8 x), Carl Zeis Octarem 8 x 50, Tento (6x) en 40 andere verrekijkers.

Commentaar

Tss, de naam van de pagina waar het naar toe linkt zou het zonder umlaut al moeten samenvatten : zubehoer2 . Aiaiai, dit is wetenschap van wel erg lichte zeden. Nu gaat het kennelijk nog wel om een 13 in 1 vogelspotterachtig 'iets' en heb er nooit een in mijn handen gehad maar ik durf gerust aan te nemen dat dit van een hoog Frankesteingebakselgehalte is. De tranen springen er van in je broek.
                    "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

mmm, de reviews zijn ook niet bepaald lovend....
                      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Mensen.. niet zo overdrijven zeg. Ik zie nergens dat ze dit als astronomische telescoop aanbieden. Het lijkt me vrij logisch dat dit ding bedoeld is voor natuurwaarnemingen etc. Alsof het zo raar is dat een bedrijf in een ander marktsegment springt
                        "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

P'cies. D'r is poen mee te verdienen. Telescope Service staat bij in ieder geval nog steeds (zeer) hoog aangeschreven. Die lui zijn zelf ook behoorlijk actief met (hobby)astronomie bezig, en maken er geen punt van om (potentiele) klanten uitgebreid van advies te voorzien.

Als de verkoop van dit soort prullen ervoor zorgt dat er geld in het laatje komt waardoor zo'n bedrijf kan blijven renderen, wel, hoera, wat mij betreft.

Fundamentalistische telescoophandelaren die hun tent moeten opdoeken omdat ze niet uit de kosten komen vanwege snobisme t.a.v. deze zaken, daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.

,xtG
                          .tsooJ
                          Ich bin ein Kollaser.
                          http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

ff over TS, ik had laatst een dovetail voetje nodig voor mijn red dot finder (van WO), vragen ze een giga bedarg voor terwijl het in een andere combi (als optie) bijna niets extras kost.
                            Ik maak ze er op attent en vraag of het niet wat minder kan, krijg ik als antwoord dat ik de red dot finder dan maar bij hun had moeten kopen , (plus nog een paar andere onzin argumenten) nou ik was gelijk wel even klaar met ze.
                            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Hoeveel is giga???
                              Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Werken...
                              X