Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Heb net de meade DS-2114AT besteld

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Heb net de meade DS-2114AT besteld

Ik hoop dat ik als beginner met deze koop een goede koop gedaan heb weet iemand meer van deze telescoop ik zou graag wat meer info over deze telescoop willen hebben.

Zoals ik al zei ik ben een newbie op dit gebied en heb altijd al een telescoop willen hebben. Mijn vrouw is ook wild van de sterrenhemel en de kids vinden het ook tegek! ik woon in bovenkarspel en nu heb ik hier aan het ijselmeer weinig licht vervuiling dus ik hoop dat ik een hoop moois kan gaan bekijken. Misschien woont er wel iemand met ervaring bij mij in de buurt die mij het 1 en ander wilt leren??

hey limabravo,

in een vorige post in dit onderwerp heb ik mijn commentaar gegeven over de bynostar 114-900. de telescoop die jij net besteld hebt lijkt hier ontzettend veel op, dus als ik jou was, zou ik mn antwoord op dat topic lezen.
    waarschijnlijk heb je nu zelf al door, dat je een prima beginnerstelescoop in huis hebt gehaald, waarmee je de nachtelijke hemel goed kunt gaan verkennen. ook voor je vrouw en kinderen kan het denk ik een zeer prettige ervaring zijn om de maan en planeten door deze telescoop te aanschouwen!
    wel wordt het waarschijnlijk even oefenen met de go-to uitrusting, maar daar moet wel uit te komen zijn. en hoewel ik uit schipluiden kom, ben ik eventueel best wel bereid je het een en ander te laten zien (ik heb dan welliswaar minder ervaring met goto's, maar voor de rest behoor ik inmiddels tot de wat meer ervaren amateur-astronomen ).

groetjes,
    maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

ALS het gaat over de newton met goto functie zou ik zeggen neem een goedkopere dob .

<-------hier staat ie trouwes naast zn grote broer

De reden is nl: Ik heb de ds 2114 van meade en deze was al 400,-
      Jammer van deze lowcost kijker is helaas: de kleinere diameter en toch wel gammele uitvoering maar ja voor die centen een go-to en ook nog es een kijker bouwen dan moet je wel besparen op een aantal onderdelen.

Ik heb zelf moet ik wel zeggen erg veel plezier gehad ondanks dat ik nu het oculair plateau (wat de driepoot stabiel hield) nu helaas niet meer heb doordat de pennen in de scharnieren er uitvielen en dus het zaakje als een $%&*%^ in elkaar klapte!
      lekker frustrerend als je in het donker je kijker bij elkaar moet zoeken :banghead:

AAn de andere kant: de kijker is betaalbaar heeft een goto en is lekker licht. dus op de fiets of in de auto is geen probleem mede door de aluminium uitschuifbare poten.

Dus ik zou zeggen: neem even de tijd en vergelijk verschillende merken en type kijkers voor een paar centen meer heb je een heel andere kwaliteit kijker te pakken.

Groeten Coin
      Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
      Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Werken...
      X