Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astro Optik Martini

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Astro Optik Martini

Iemand al ervaring met (of berichten gehoord over) Astro Optik Martini?.

Lijkt me best wel een degelijke producent van grote scoopjes. Hij gaat tot 30" (en dat voor 15.000 als ik het goed heb). Lijkt me het overwegen waard voor als je groter wilt .

Ik vind ze nogal prijzig voor hetgeen ze bieden. Vooral voor t houtwerk, welk ook zelf te maken is en waarvan bouwplannen overal op internet te vinden zijn. 536,- vind ik behoorlijk aan de dure kant voor een 305 cm truss-ombouw en dat zonder optiek, wat ik heb kunnen zien op de site zit hier ook geen vangspiegelhouder, focusser ed bij.
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Mhh, Spinne en Fangspiegelzelle staat er anders wel bij. Als je daar de spiegel ineens bestelt komt het op een 1350 ofzo voor een 12" Truss, valt vrij goed mee vind ik dan .

Maar ik was eigenlijk meer naar de grotere modellen aan het kijken. Die 18" is iets van een 4100, vrij betaalbaar voor de meesten onder ons me dunkt . Ze zijn dan wel geen Obsessions of zo (je krijgt wat je betaalt) maar ik denk dat ze zeker voldoen voor de meesten onder ons.

EDIT: op astronomie.de zijn ze er precies wel enthousiast over .

Commentaar

Werken...
      X