Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Telescoop aanschaffen 350-400 euro

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Telescoop aanschaffen 350-400 euro

Ik zou heel graag een goede telescoop aanschaffen met een niet te hoge prijs ( 350-400 euro). Zelf ben ik een beginner. Wat kunnen jullie me aanraden?

Zoiets? http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=3502

Deze is wat duurder geworden, maar nog steeds geen slechte koop voor dat geld:

http://www.astroshop.de/en/telescope...-moonfilter%21

Groetjes,

Bandit ( die hem zelf ook heeft 8) )
    Achromatologisch

Commentaar

Je moet ook niet laten leiden door de prestaties alleen. Ik heb hem zelf ook en ik ben zeer tevreden van z'n prestaties. Maar hoe je met de telescoop heen en weer moet sleuren , en het ongemakkelijk , soms vervelend waarnemen wanneer objecten zich pal boven je bevinden. Denk daar ook maar eens aan voordat je beslist.
      "als blikken können töten, dan was Ionize er dit jaar niet bij"

Commentaar

Ik ben zelf ook van plan om de Dobson 8" te kopen.
        Ik heb me hier heel goed en deskundig laten voorlichten en dat zal voor mij de beste telescoop zijn die bij me past.

Commentaar

Ik heb ernaar gekeken en het lijkt me een heel goede telescoop. Maar is daar een motertje aan? Zo nee, kun je die dan later er nog bij kopen?

Commentaar

Ik neem aan dat je bedoelt een volgmotor of een computergestuurd systeem?
            Dat zit er niet op. Dit moet je zeg maar "handmatig" regelen.

Commentaar

Hehehe. Kijk die Wolfje. Geeft nu al volop raad aan n00bs.

,xtG
              .tsooJ
              Ich bin ein Kollaser.
              http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Hahah ik doe mijn best
                Ik heb in elk geval afgelopen weekend veel geleerd van jullie! :smartass

Commentaar

Origineel geplaatst door tientje
                  Ik heb ernaar gekeken en het lijkt me een heel goede telescoop. Maar is daar een motertje aan? Zo nee, kun je die dan later er nog bij kopen?
                  Er is geen equatoriale montering - dus als je wilt volgen moet je er eentje kopen en de bestaande buis met ringen erop installeren, of een equatoriaal platform kopen (ongeveer €500-600).
                  Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Of zelf maken voor nog geen 100 euro. Ben er zelf ook nog aan bezig zo'n equatoriaal platform.

Ja een dob is het meeste lichtvangend vermogen voor je euro's. Het is een echte kijk telescoop, gewoon slepen en kijken.

Commentaar

Origineel geplaatst door Redfish
                      Of zelf maken voor nog geen 100 euro.
                      Ja, dat klopt - die dingen *zijn* zelf te maken (wat hout, de mogelijkheid om twee cirkelsectoren precies te snijden, een stappenmotor, wat rollagers en je bent vertrokken), wat je niet kunt zeggen van een Synta EQ6 .

En zelfs zeer grote telescopen kunnen erop -- ik durf niet denken aan wat een Duitse equatoriale montering zou kosten die mijn 400mm kijker kan dragen.
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door sixela
                        […] ik durf niet denken aan wat een Duitse equatoriale montering zou kosten die mijn 400mm kijker kan dragen.
                        Daar koop je een "leuk" autootje voor…

,xtG
                        .tsooJ
                        Ich bin ein Kollaser.
                        http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Werken...
                        X