Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn verrekijker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn verrekijker

Het leek me ook leuk een draad te beginnen ovr mijn verrekijker. Ik wilde een hebben omdat ik op vakantie ging naar Alaska. Dan als je een beer wilt zien miet je of lef hebben of een goede kijker.
    na wat zaken afgegegaan te zijn heb ik een Bynolyt Sparrow gekocht. Compact en volgens mij een goed merk.
    Ik weet zo de prijs niet meer maar het was een bult geld.

8x32 en dan staat er bij 8,5 rondje=graden. Waar dat op slaat weet ik niet.

Ik zou de bon eens op moeten zoeken...neen die heb ik niet meer.

8,5 graden houd het beeldveld in.
    Als je door je verrekijker kijkt, dan zie je dus in totaal 8,5 graden van een cirkel zeg maar.

Of het een goede verrekijker is, dat kan ik je niet vertellen.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ik gebruik hem nauwelijks zoals noprmaal met dat soort zaken. :lol:

Maar hij is perfect. Zullen wel goede lenzen zijn.

Commentaar

Vaipen, heb je al geprobeer om 'm te gebruiken voor het specifiek bekijken van de nachthemel? En zo ja, hoe beviel hij daarvoor?
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

32mm bij de nachthemel? Lijkt me niet zo effectief.

8.5 graden is een enorm groot beeldveld. Mijn 10x50mm heeft maar 5.6 graden.

Maar op internet kan ik zien dat jou verrekijker rond de 400 euro kost. En dat is heel wat. Over de kwaliteit kan niet veel vertellen, maar ik neem aan dat het uitstekend beeld heeft.
          - Skywatchter 150 mm F5 Newton
          - EQ3, aandrijving + poolzoker
          - Bresser 10x50
          - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
          X