Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Van 8" terug naar 6".....of zie ik nu sterretjes

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oh ja Jij had geen C8!
    Haha stom...
    Als je voor een 6" gaat, dan zou ik gaan voor de refractor!!
    Afkoeltijd is nihil en daarnaast heb je natuurlijk ook een supermooi design, bij mij wint de design van een refractor het bij elk ander design.
    Ik heb zelf de 5" gehad van TS, gaf echt supermooie beelden en ik weet zeker dat de 6" nog veel mooiere beelden geeft dan een 5" of 6" maksutov of schmidt-cassegrain.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Maar een 6" refractor is ook een beest, of je moet er een met een lage f-waarde kopen en een berg kleurfouten. Alleen ik zet er een ED80 naast dus daar kan ik al meteen mee gaan waarnemen, en dan ietsje later met de 6".

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
        Maar een 6" refractor is ook een beest, of je moet er een met een lage f-waarde kopen en een berg kleurfouten. Alleen ik zet er een ED80 naast dus daar kan ik al meteen mee gaan waarnemen, en dan ietsje later met de 6".
        Die kleurfouten vallen ENORM mee!!! Vooral met een Baader fringekiller erop.
        Maar ik heb het idee dat jij al weet wat je wil :P
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
        X