Ik betrap mezelf er toch op dat ik als het helder is gewoonweg geen zin heb om de 8" van de zolder de tuin in te slepen (de zolder is namenlijk de enigste plaats waar ik m kan stallen). Ik wil gewoon snel alles buiten hebben. Ik kan nu ook wel de ed80 snel buiten neerzetten, en hij geeft echt prachtige beelden. Alleen vangt hij voor de lichtzwakkere objecten gewoonweg niet genoeg licht.
Wat ik wil is een opstelling die je snel buiten hebt staan(zit aan de c6 xlt te denken). Want het is natuurlijk zonde om een scope te houden waarvan je weet dat je hem toch niet vaak gebruikt. En die c6 zou ik permanent op mn montering kunnen laten (beneden). Die zou dus veel meer gebruikt worden dan de newton nu.
Maarrr, is die c6 een beetje een goede telescoop?
Wat ik wil is een opstelling die je snel buiten hebt staan(zit aan de c6 xlt te denken). Want het is natuurlijk zonde om een scope te houden waarvan je weet dat je hem toch niet vaak gebruikt. En die c6 zou ik permanent op mn montering kunnen laten (beneden). Die zou dus veel meer gebruikt worden dan de newton nu.
Maarrr, is die c6 een beetje een goede telescoop?
Commentaar