Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De nieuwe liefde van de sterrenwacht: TAL Alkor

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De nieuwe liefde van de sterrenwacht: TAL Alkor

Enige tijd geleden hebben we een oproepje gedaan. Om niet gebruikte kijkers/spullen te schenken aan onze sterrenwachtstichting. Forumlid Erdna was ruimhartig en heeft de ultieme sterrenwachtjeugdkijker geschonken! Ik vind het een schatje. het is een spiegelkijker (!) van 65 mm. Solide als een Russische tank. En heel eigen. Zo ook de oculairmaat en het gewicht
    Hier zullen heel veel oohs en aahs achter te horen zijn als kinderen of beginners hem op de maan of grote planeten gaan richten. Erdna bedankt!!
    Voeg bestanden toe
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Hij is inderdaad schattig. Leuk kleurtje ook. Alleen de focuserpositie lijkt me wat onhandig voor grote mensen
    What where the skies like when you were young?

Commentaar

Grappig dat findertje

Commentaar

Gefeliciteerd Nop!

Casper
        Ik tuur graag naar obscuur.

Commentaar

Leuk ding inderdaad, grappige vangspiegel ophanging ook.
          Maar dat oculair lijkt mij niet super praktisch te zitten, of zie ik hier wat over het hoofd?
          12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
          7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Veel plezier ermee Nop, echt leuk dat ie goed terecht is gekomen.

Commentaar

Dank! En vooral Erdna, de gulle gever.
              Gisteravond heb ik de kijker op Jupiter gericht (met de 'zoekeroogjes' was het wel even pielen). Maar wat een geweldig beeld geeft die kijker! Het meegeleverde oculairtje gaf heel veel eyerelief en een beeldveld waar je u tegen zegt. En natuurlijk door het ontwerp een planeet zonder kleurfout. De kijker is echt bedoeld voor kinderen, maar zittend op een stoeltje kun je redelijk goed bij het oculair komen. De montering is oersolide en geeft een trillingsvrij beeld. Corrigeren gaat heel soepel met twee knopjes. Dus ik denk dat deze kijker een daverend succes gaat worden op de sterrenwacht.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Inderdaad grappige 'peephole'-zoeker..

Stevig apparaatje hoor.. Ik zie al wel weer een leuk plakvelours-projectje, als ik naar de reflectie in de buis kijk..

Groetjes, FL.
                Zelfbouw 400mm Flex-SCT, Comavrije C-11 bino, comavrije kat, comavrije C8, Comavrije C9,25. Bijna:Comavrije 450mm SCT.. Bino! (de "Binosaurus")

Commentaar

Werken...
                X