Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Celestron C11: First Light?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Celestron C11: First Light?

De C11.
    Vanochtend bij Robtics de C11 opgehaald. Ik was er weer eens veel te vroeg. Kop koffie er bij en enorm gelachen. Prima vent, maar dat wist ik al.
    Wat een gi-gan-tische kijker is dat zeg! Opgehaald in de klassieke scheepskist van Celestron.
    De kijker bestaat uit 3 onderdelen: de kijker met vork, een wedge (wig om het boeltje op de hoek te zetten) en een driepoot (die ontbreekt). Alles oerdegelijk uitgevoerd.
    Thuis alles opgebouwd: eerste indruk: dit is een observatoriumkijker.
    Het waarneemplatformpje is sinds vandaag af en als eenmaal de zuil er staat dan kan de lol beginnen.
    Vanavond heb ik ondanks het bloedlinke weer eventjes gekeken. De kijker is uit collimatie, de optiek is brandschoon. Sowieso is de kijker erg mooi om te zien. Inclusief koperen plaatje met merk en serienummer.
    Wegens het gebrek aan RDF en driepoot was het mij te wiebelig en met het griezelige weer durfde ik het niet aan om de kijker nog langer buiten te laten staan.
    Een Red Dot Finder en een Dauwkap staan hoog op de lijst.
    Ik kan niet wachten op de driepoot en statiefzuil! Weer lekker webcammen en genieten met de binoviewer.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Leuk te horen dat de C11 bevalt! Ben erg benieuwd om hem eens te zien tijdens een volgende meeting. Lijkt me wel een ontzettend monster, als jij het al een observatoriumkijker noemt!
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Gaaf! Aperture fever is de mooiste ziekte die er is! Ik ben zeeeer benieuwd naar de plaatjes door dit kanon.
      Maar een Reddot.. Die had je toch al?
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ja, die zit nu op mijn Grijp & Ga kijker. Met WO voetje.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hoi Nop,

Nou gefeliciteerd hoor. Is een mooie kijker
          Zal je vast mee in je NOPjes zijn :P :P

gr Arend
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

hai noppie gefeliciteerd
            Ik heb je al een tijdje niet gesproken dus was niet op de hoogte van jouw snode upgrade plannen.
            Ik kom graag eens even testrijden

groet
            Harro
            Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Second light = Jupiter en Mercurius in één beeldveld?
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Nop,

Het was inderdaad erg indrukwekkend spul om te zien. Die koffer alleen al ziet er profesioneel uit.
                Ik ben gisteren ook met jouw oude C8 aan de slag gegaan en moest wel wennen aan deze 'grote' kijker en de gevoeligheid.
                De maan was gewoon weg schitterend qua beeld.

Commentaar

Gefeliciteerd met je nieuwe scope!

Het beeld wat ik laatst door je oude C8 zag op de Veluwe was ook al adembenemend.

Zo´n C11 zal wel helemaal smullen zijn.
                  Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                  ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                  Auteur:Ik

Commentaar

Hehe, Rob heeft hem dan toch nog verkocht. Hij had die telescoop daar staan op de astrofotografiedag der lage landen. Inderdaad een heel erg mooi dingetje en er waren heel wat mensen geinteresseerd in (ik ook). :lol: En helemaal niet duur. :P Rob zegt dat de optiek nog met de hand is afgewerkt. Dit is waarschijnlijk een van die befaamde oude celestrons, gekend om hun hoge kwaliteit.

Proficiat dus. Durf je hem niet op een vaste zuil in de tuin te zetten?

Commentaar

Dank jullie!
                      Proficiat dus. Durf je hem niet op een vaste zuil in de tuin te zetten?
                      Zeker! Dit weekend is het terrasje afgekomen, en binnenkort wordt de zuil gemaakt. Ik verwacht binnen 2 maanden een rotsvaste basis te hebben.
                      En inderdaad: zo vaak komt een C11 niet voorbij, ik heb vrij impulsief gehandeld, maar geen spijt. Ondanks het feit dat er nog geen serieuze first light is geweest. Pokkeweer

Commentaar

Gefeliciteerd Nop, ik weet zeker als je monster van een C11 straks z'n wortels heeft geschoten om de zuil dat hij jezelf (en ons?) prachtige beelden gaat leveren.. (ennuh wees er zuinig op )
                        "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Gefeliciteerd en nu maar wachten op goed weer!!!!!
                          It is nice to be important, but it is more important to be nice.
                          Skywatcher Dobson 8"

Commentaar

Foto foto! maak ons jalours!

Commentaar

Dude! Zijn dit de werkelijke specs?

OPTICAL TUBE LENGTH 24 in (609.6 mm)
                              TELESCOPE WEIGHT 91 lb (41.28 kg)
                              COUNTERWEIGHTS 3-11lb

Lekker handzaam dingetje. Houd je er wel rekening mee dat ook jij een dagje ouder wordt, kerel? Boven de 25KG tillen is al niet meer conform Arbo normen hoor ;-)
                              "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Werken...
                              X