Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

mijn nieuwe aanwinst

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

mijn nieuwe aanwinst

Vandaag de Bresser Meissier Nt-150L/1200 met Exos2 gekocht pff wel een rip uit mijn lijf maar ja dan heb je ook wat
    maar gelijk extra een koffer vol met filters en lenzen bij gekocht en een converter om dit ding op een tv (102 cm) te laten schitteren.
    Last bewerkt door Skyheerlen; 18-10-12, 06:35. Reden: Foto verwijderd ivm copyright-probleem.

Welkom op het forum, universum.

Ziet er netjes uit. Wat ben je allemaal van plan ermee te gaan bekijken?
    What where the skies like when you were young?

Commentaar

Ben toch benieuwd of dit geen impuls aankoop is... Converter voor de TV??? Je bedoelt een webcam o.i.d. en die wil je op je TV aansluiten? Dat gaat tegenvallen denk ik. Ik zie ook geen volgmotor op je montering, heb je daar dan al over nagedacht? En je hebt er lenzen bij gekocht... ben erg benieuwd wat je daar mee bedoelt?

Commentaar

Hm, en televisie kijken via de telescoop? Verklaar u nader svp :smile:
        Mooie set hoor!

Commentaar

In de Sterrenkunde noemen we lenzen eerder oculairen.

Commentaar

Hoi ff een reactie had er even niet de tijd voor om eerder te reageren (zit met een sterfgeval)
            Deze set is met precisie uitgezocht, vooral het bekijken van deep sky is deze set uitstekend geschikt voor
            heb deze set meerdere malen (bij anderen) mogen aanschouwen en uitgeprobeerd.
            Ik heb een koffer vol met filters en oculairs besteld zodat ik bepaalde objecten extra wil door belichten
            en beter in kaart wil brengen met speciale lenzen en filters kan je bepaalde dingen beter tot zijn recht laten komen
            dan als je alleen de standaard lens of filter gebruik. niet alleen de contouren bekijken maar ook de ongewone dingen die erom heen hangen.
            (ieder zijn hobby haha)

Daarbij wil ik op een groot scherm de beelden tonen die via deze set te zien zijn (niet voor alles geschikt dit even voorop gesteld)
            het bestuderen van ongewone dingen is het op een tv van 120 cm beter te zien dan door de oculair van 3 cm.
            De converter voor de tv is uitstekend geschikt voor deze dingen, de beelden die worden opgevangen worden meteen
            op een groot scherm getoond , dus bepaalde dingen kan je beter in het groot bekijken dan in het klein en daarom heb
            ik deze converter gekocht.

over de volgmotor heb ik zeer zeker nagedacht maar is niet altijd geschikt voor deze doeleinden je kan beter
            stand alone werken dan met een volgmotor al is de volgmotor inmiddels ook in bestelling alleen die gebruik ik
            weer voor andere doeleinden en heb even niks met dit te maken.

ik hoop dat ik het een en ander goed heb uitgelegd.

note : geniet van je hobby !
            Last bewerkt door Skyheerlen; 18-10-12, 06:36. Reden: Overreactie verwijderd.

Commentaar

hoi universum.

jammer dat je geen volgmotor heb,want nu zitten andere "aan alle mooie dingen op de grote 102cm tv te kijken"en jij...sta buiten aan de volgknop te draaien, omdat de mooie opjecten door het beeldschuiven.

DE maan wilik nog geloven, dat je dieop tv kn krijgen.. en daar blijft het ook bij..
              gr.johan eq5 - 450d- 135mm f3.5 takumar - sw 150pds
              See more @ https://m.flickr.com/#/photos/126921268@N03/

Commentaar

Ik denk dat er wel wat meer te zien is dan de maan. In ieder geval de zon, en als oudere webcams de planeten kunnen laten zien dan zal dat met een modernere webcam ook gaan lukken.

Verder staat mij als zuiver visueel waarnemer nog heel goed het beeld bij dat BoertjeB en ik zagen op de laptop van Dieseltijger, toen hij een foto maakte van de spiraalnevel NGC 6946 en de open sterrenhoop NGC 6939. Dat was met 20 seconden of zo belichten, en je zag toen al veel meer van de spiraalnevel dan ik visueel kon zien.

Ik kan me daarom wel voorstellen dat het mogelijk moet zijn om dat soort beelden realtime te krijgen. Of dat nu al kan is nog de vraag, maar dat is een kwestie van voortschrijdende techniek.

Commentaar

Heb je soms een link voor deze converter,dan weten we waarover het gaat.
                  grts
                  Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Commentaar

"zonder commentaren van mensen die niet eens snappen wat je aan het doen bent"

Daar wil ik toch even iets op zeggen.

Ik hoop dat je goed beseft dat je niet op 1 of ander wierdo forum bent beland, maar op een forum waar zeer ervaren mensen, evenals beginnend amateurs zoals uzelf hun ervaringen met elkaar delen.
                    We hebben hier op het forum een aantal zeer actieve mensen met erg veel kennis, die heel goed weten waar ze mee bezig zijn en je met veel plezier verder helpen en raad geven.
                    Ik ben nu bijna 3 jaar met de hobby bezig, en ik heb nog niet een 20ste van de kennis van sommige mensen hier! Dat 20ste dat ik mezelf dan toch al durf toe kennen heb ik dan ook nog is voor 90% van hun geleerd door het lezen van hun discussies en reacties hier op het forum.

Ik wil je alleen maar zeggen dat je met je huidige houding nergens komt. En op die manier gaan er niet veel mensen de neiging hebben je verder te helpen.
                    Probeer iedereen met wat meer respect te behandelen, er van uit te gaan dat je er niks van kent, ook al denk je er alles van te weten. (Ik leer ook nog steeds dingen bij over zaken die ik dacht doorgrond te hebben!)
                    En dan gaat iedereen je met veel plezier alles leren dat er over de hobby te leren valt!

Je doet me wat denken aan Twan.. 1 van de (of de?) jongste hier, was eerst veel te enthousiast. Heeft geleerd met respect en interesse vragen te stellen en zijn verhaal te doen, en zijn leercurve is daar praktisch een verticale van geworden!
                    En ik denk dat iedereen het er mee eens is als ik zeg dat Twan ondertusse geweldig mooie astrofoto's maakt waar hij echt heel trots mag op zijn.

En normaal reageer ik hier niet veel (vooral veeel lezen) maar dat schoot me even in het verkeerde keelgat..
                    SW 8" F5 Newt. | SW ED80 | TS 70ED Travel APO | Lunt ls35 | Atik 314E b/w | Canon 550D | QHY5 | SPC900NC | SX Filterwheel | EQ6 SynScan GoTo met VTSB update | EQ5 DK3

Commentaar

Origineel geplaatst door svdwal Bekijk bericht
                      Ik kan me daarom wel voorstellen dat het mogelijk moet zijn om dat soort beelden realtime te krijgen.
                      Enfin, near realtime. Maar een Stellarcam of beter Mallincam die beelden kan integreren over X seconden heeft de onderwerpstarter
                      vast en zeker niet. Een Mallincam is trouwens schitterend, alleen duurder dan menig telescoop.

De maan en planeten kun je trouwens wel op een TV-scherm tonen met zo'n eenvoudiger "electronisch oculair", omdat die helder
                      genoeg zijn; maar je stackt eigenlijk beter de beeldjes om zoveel mogelijk detail te voorschijn te toveren dan ze zomaar als
                      filmpje op een TV te tonen.

Nadat je volgmotoren hebt gekocht, natuurlijk.
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

ssssssssht! we zaten al te loeren op het ach en wee dat het niet mogelijk is om voor de tv te zitten. De maan en de sterren zullen voorbij racen....

erik
                        "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
                        Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Hangt af waar je de TV zet. Binnen is het toch geen goed idee tenzij je een erg lange kabel hebt, want we weten allemaal dat de telescoop ver genoeg in de tuin hoort om geen last te hebben van turbulentie.
                          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door universum Bekijk bericht
                            je kan je
                            niet vinden in andersman hobby
                            svdwal, zul je merken aan de kleur boven zijn avatar, is moderator. Het is dus, denk ik, vele meer "zijn hobby" dan het op dit moment al je hobby is, want een aantal van je stellingen verraden gebrek aan ervaring.

Commentaar

Origineel geplaatst door universum Bekijk bericht
                              Vandaag de Bresser Meissier Nt-150L/1200 met Exos2 gekocht pff wel een rip uit mijn lijf maar ja dan heb je ook wat
                              maar gelijk extra een koffer vol met filters en lenzen bij gekocht en een converter
                              De omschrijving van de gekozen accessoires klinkt bijna als een bundel van Teleskoop-Expert.
                              Niettemin wens ik je er veel waarneemplezier mee, al dan niet vanaf de bank voor de TV.

Feitelijk is dat niet zo heel anders dan wanneer ik met mijn C8 en de DMK21/618 livebeelden van de maan of Jupiter opneem en de beelden comfortabel vanaf de bank op de laptop kan volgen en bijsturen
                              Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                              (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Werken...
                              X